/ Life of Sofie /

Måndag 30 Oktober 17| H.O.M.E.

God kväll allesammans! Har precis kommit hem från gymmet och nu har jag slagit ned mig vid datorn. Jag stinker men tänker att jag kör ett inlägg innan jag går in i duschen, så jag kan duscha med gott samvete! Körde ett mördarpass med Alexandra ikväll, vi körde 1 timma och 5 minuter på crosstrainern och körde sedan massa armövningar. Har kommit i underfund med att jag älskar armövningar, man känner sig såååå otroligt stark efteråt! Jag ska fan bli oövervinnlig, mitt nya mål. Så fort jag möter en mansgris, wanna fight me??? HUH?!?!?! Hahaha!!
 
Annars, norskan är hemma! Jag kom hem igår efter en heeeelt fantastisk resa. Hurtigruten, WOW. Jag var en aning skeptisk till resan innan då jag bara är 22 solvarv och jag trodde inträdet till resan var 65+. Men alla möjliga åldrar fanns, oroa er inte för er som är unga men är lillgammal, det finns plats för alla åldrar. Jag trodde ju att eftersom jag var i Norge så skulle det inte bli något problem med wi-fi. TJI fick jag, återigen. Det verkar som att jag inte får liveblogga för de övre makterna, de vill nog att jag njuter av resan i presens tid. Å inte ser tillbaka på inläggen efteråt och ångrar att jag inte fångade stunderna då. Men jag skriver givetvis om resan i efterhand, SOM VANLIGT! 
 
Så, igår vaknade vi runt 08.00 för att hinna med frukost innan vi skulle kliva på transfern till flygplatsen. Frukosten var väldigt imponerande och hade ett jättebra utbud. Well done Scandic! Efter frukosten packade vi klart allt och väntade på transfern. Transfern var lite försenad men med en stad som Kirkenes, så tror jag fanimej att flyget väntar på oss, haha! 11.30 lyfte vårt plan 11.30 från Kirkenes till Oslo. Det är SAS längsta inrikesflyg då flygtiden är cirkus 2 timmar och en kvart. Imponerande Norge! 
 
I Oslo var det inte mycket dötid så vi åkte ganska direkt när vi landade. Skönt! Avskyr mellanlandningar, vill bara kliva på planet och sedan vara framme vid min slutdestination när jag kliver av. När vi kom hem packade jag upp lite grann innan jag snörade på mina gympadojjor och körde ett gympass. OM endorfinerna dansade runt efter det passet, känns så bra att vara inne i gymmandet igen! Har haft ett litet uppehåll i somras, men nu kör vi round 2! 
 
Idag har jag haft rådgivning med banken så det känns jättebra. Packat upp det sista och städat mitt rum. Även kikat lite på Stranger Things, såååååå bra serie!! GOSH!! Men spoiler alert för er som inte sett nya säsongen än; man blir fanimej psykiskt utmattad efter varje jäkla avsnitt. Bara en varning! 
 
Nu tänkte jag duscha och sedan kika lite mer Stranger Things, hehe. Hoppas ni haft en bra start på måndagen! Puss! ♥
 
Brekkie! 
Time to leave Kirkenes! 
Flygplatsen hade ju en någorlunda fin miljö! 
I klass med Ronnebys flygplats, haha! 
På Kirkenes flygplats fanns det inga bryggor till flygplanen, men det var skönt att gå ut och få de sista svalkande luften innan man begav sig av!
Jag kan säga er såhär, jag satt fastklistrad vid flygplansfönstret hela resan. Vackra Norge. Du är ländernas land.
Men Sverige, dig byter jag inte för något i hela världen. Älskade hemland ♥