/ Life of Sofie /

Tisdag 17 Oktober 17| Vägen till karriären

Hallå allesammans! Jag lever! Tragiskt att jag öppnar varje inlägg med den meningen, skärpning! Men som Bella sa igår: "Livet kommer ivägen!". Å om det inte är det mest uppriktigaste jag någonsin hört, så ring mig. Men jag försöker hitta vägar genom livet också, tro mig. Som NU! 
 
Jag befinner mig i Malmö igen för en ny skolvecka. Tro mig, det här pendlandet håller inte i förevigt! Men pappa tycker åtminstone att det är kul att jag flänger och jag håller med honom, det är ju kul att vara på språng! I helgen befann jag ju mig dock på hemmaplan. I fredags kom min kära kusin till orten och det var superkul att ha henne över! På kvällen begav vi oss till Sigtuna med mina kära päron för middag på Kopparkitteln, ett ställe jag aldrig testat. Var jättemysigt! Inte världens bästa service dock, men maten var god! 
 
I lördags så åkte jag, syrran och Cecilia in till stan för brunch på Café Pom & Flora som alla influencers hänger på, såg ingen då dock! Kö ända ut, men det gick hyfsat snabbt! Å så värt det! Det var sååå gott! Jag tog en acaibowl och en avokado/ägg macka samt en lemonad. Vem vill dit med mig nästa gång? Behöver den där acaibowlen varje dag i mitt liv. 
 
Efteråt strosade vi runt på stan, hade lite ärenden att uträtta. Bland annat att hitta en present till Emilia! Det var mycket ut och in i många butiker men vi kom inte därifrån tomhänta åtminstone! När vi var tillbaka i orten åkte vi och handlade ingredienser till tacos, om jag var trött på att flänga runt då? Svar, JA. Men det var bara att haka på. Väl i syrrans lägenhet gick det supersnabbt att laga tacos då vi var ett gäng på 4 personer, brorsan joinade oss. Där kom belöningen efter all strosande i stan, haha. 
 
När vi käkat klart kom syrrans kompis Hannah och sedan Emma och Alexandra för spel- och vinkväll! Vi höll på ända till 03.30 men vi hade sååå kul! Våra munnar gick i ett hela kvällen och med vin i kroppen eskalerar det rätt väl. Så värt det dock! 
 
I söndags var vi hemma och tog det lugnt, det behövdes efter cirka 5 timmar av sömn. OM jag gick back på sömntid förra veckan, inte nådigt. Känns som jag behöver ett halvår för att ta igen sömnen, lol. Lite senare på eftermiddagen begav vi oss till Sundbyberg för att fira mig och Emilia! Ja, efter lite mer än en månad har vi äntligen firat mig. Haha! Vi käkade god mat, skrattade och hade en trevlig kväll tillsammans. Visserligen skiljer det 20 år mellan mig och Emilia men jag tror hon också uppskattade födelsedagsfesten lika mycket som mig! 
 
Igår eftermiddag flög jag ned till Malmö. Min kusin åkte med Norwegian 16.00 och mitt SAS plan gick 16.15, vi båda var rätt säkra på att jag skulle hinna före (Norwegian i ett nötskal) men hon hann faktiskt före! Måste varit första gången! Väl där blev vi upphämtade av min morbror, skönt att inte ta flygbussen, hehe. Jag tog det bara lugnt på kvällen, kollade på Jordskott!!! Äntligen! Får se om det är lika bra som förra säsongen dock.
 
09.30 var jag på plats i skolan för en föreläsning av fd. kriminologstudenter som berättade vad de gjort efter skolan osv. Jätteintressant och gav ett bra humm om vad man ska göra efteråt. Under tiden vi fick sträcka på benen brände jag min hand pågrund av en jävla tekanna, så andra rundan av föreläsningen satt jag mest och grät internt. Be careful out there kids, jävla tekannor!!!! 
 
Efteråt möttes jag och min grupp för lite genomgång av vår redovisning vi ska ha på torsdag. Skönt att ha saker och ting avklarat, nu ska vi dock studera lite på egen hand innan vi ses igen för sista finslipningen. Så det ska jag sysselsätta mig med nu, studera!! Hänger med min kusin Rebecca lite senare ikväll också, ska bli kul! Trots att jag är här ofta är det inte ofta man hinner se sina kusiner! 
 
Nu måste jag börja runda av, skriver snart igen. That's a promizeeee!! Puss på er! ♥
 
 
Mitt käk i fredags!
Inne på Café Pom & Flora. 
Min fina kusin! 
Vår goda brunch!