/ Utomlands /

Lördag, Libanon 2017

Jag bloggade om att jag skulle gå till poolen efter jag skrev det senaste inlägget, men det hände förstås inte med det sega internet jag kämpade med. Så jag var fast i lobbyn medan de andra plaskade runt i poolen, lite vemodigt, kände mig nästan som en professionell bloggare när jag var tvungen att avstå poolen för att blogga klart, haha. 
 
När jag bloggat klart och de andra var klara begav vi oss till DownTown för lite sightseeing och kanske lite shopping. Innan vi klev av i DownTown bad vi vår taxichaufför stanna till lite vid Raouche, det är rauker i vattnet, ett känt turistmål i Libanon. Vi knäppte lite bilder innan vi fortsatte vidare. Verkligen bara fota för att visa att man varit där, haha. 
 
När vi kom till DownTown promenerade vi runt och stannade till lite här och var. DownTown är en av den dyra delen i Beirut och innehåller bara affärer såsom Gucci, Rolex, Chloé osv. Vi var sugna på snabbmat och där fanns det ingenstans, så vi hamnade i ghettot. Det fanns verkligen inget mellanting, haha. Ingen av oss var speciellt glada men vi blev mättade och tog alla helskinnade därifrån. 
 
När vi vandrat klart i DownTown åkte vi till ett kvarter som heter Hamra där mina två mostrar jobbat i deras ungdomsår. Vi utforskade lite och när vi behövde stilla vårt sockerbegär stannade vi till vid ett glasställe och tog varsin glass. Den var rätt så vidrig så där var vi missnöjda med vårt matval återigen, haha.
 
Vid 20.00 begav vi oss hemåt för att vila lite innan vi skulle ut och klubba! Det var jag extremt taggad på då jag hört att festlivet i Libanon är superbra. Vid 23.00 tog vi en taxi till nattklubben AHM och mötte upp min kusin Daniels vänner som vi flugit dit med. 
 
Kvällen var sååååå bra och spårad på alla möjliga sätt och vis! Runda kom på runda och alla blev nog någorlunda runda om fötterna. Dock var det bara techno musik hela kvällen så det var rätt störande, så fort vi hörde lite sång blev vi alla tjejer helt till oss, vi alla föredrar lite mer RnB än techno, men det blir vad man gör det till och vi hade så kul! 
 
Vid runt 04.00 kände vi att det var dags att bege oss hemåt, vi skulle upp 09.00 på söndagen (!!!!) men man lever väl bara en gång, antar jag. När vi väntade på vår taxi så skypeade min kusin med hans flickvän i Sverige och drev med några killar och bad de hälsa till henne, så börjar de snacka på arabiska och säga de värsta tänkbara sakerna. Tji fick dem när de fick veta att hälften av vårt sällskap kunde snacka arabiska, haha! Jag jävlades tillbaka och började snacka svenska med dem, då vart de inte glada, jag kunde verkligen inte låta bli, haha. Inget hände men ibland måste man styra sin tunga för vissa är ute efter bråk. 
 
Såååå himla bra dag och kväll, levde verkligen i en lyckobubbla med mitt sällskap ♥
 
Raouche. 
Världens finaste familj! Min kusin Daniel, Paulina och deras underbara Emilia. Älskar de så mycket! 
Fint i DownTown.
Ser ni något märkvärdigt med statyn? Jepp, den är inte hel. Förstörd från kriget men fortfarande bevarad. 
Klocktornet.  
Duvorna invaderar. 
Sådana hus kunde man se i Hamra och nästan överallt i Libanon.
Men även coola fasader såsom denna. 
Min inte så goda glass. 
Inne på AHM. Så coolt att festa under bar himmel! 
Dags att starta natten! 
En och ett annat glas champagne slank ned.
Shots shots shots! 
Fångade visst människor i trans, haha.
Kvällen summerad i en bild, hah!