/ Life of Sofie /

Fredag 20 April 18| VÅR I LUFTEN

Hej alla glada! För ingen är väl annat än glad idag? Fredag, sol och heeeeeeelg (eller snart åtminstone!). Sveriges väder är verkligen en berg- och dalbana gällande vädret men nu har det varit sol i två dagar och det är ju något utöver det ordinära? Eller hur? Dra på trisse liksom! 
 
Jag har haft en ganska hektisk vecka och då har bloggen kommit i skymundan. Me so sorry! Men nu kan jag pusta ut lite och vila pytteliiiiiiiite innan det blir full fart i plugget igen. Igår hade jag och min grupp redovisning av vårt grupparbete och jag fungerar inte när jag har redovisning i skallen. Förmodligen för att jag alltid avskytt att stå framför "publik" och då kan jag inte riktigt slappna av förrän det är avklarat. Men vet ni vad? Det gick faktiskt jättebra igår och jag lyckades freestyla lite också! Jag tror nog att mycket beror på att min attityd ändrats, faktiskt. Jag bryr mig inte längre vad folk tycker och tänker, i många lägen. Så då då lyser det igenom rätt mycket och sätter inte lika mycket press på en. Jätteskönt och oerhört befriande! 
 
Kursarna och jag tänkte att vi skulle fira med att käka på Mr Cake men då jag hade andra planer sköt vi fram det till nästa vecka, bästa gruppen! Jag köpte mig en Twister för 6 spänn (!!!!!!!! bästa Pressbyrån just NU, annars är de snordyra!!!!!) och var glad över livet, trots kollektivtrafik. Jag var hemma en stund och väntade in H innan vi satte oss i bilen mot fina Sundbyberg för kusinhäng och årets första grillmiddag!! 
 
Han blev introducerad till tre kusiner och det var jättekul att se hur bra alla klickade. SCORE! Vi åt god mat och hade sådär klyschigt kul. Ni vet när man skrattar åt allt och mår allmänt bra? Jättehärligt med det en vanlig torsdagkväll. Fick även goda nyheter på posten igår så det kändes som att mycket gick min väg igår, inte ofta det händer. 
 
Nu ska jag börja avrunda och städa lite innan jag beger mig hemåt. Ska köra ett gympass och sedan läsa lite kurslitteratur. Idag släpptes vår hemtenta som vi fått en vecka på oss att göra. Jag har inte saknat den typen av examination, hemtenta är den högsta nivån av stress, haha. Får bara ont i magen när jag tänker på hemtentan vi hade i Kriminologi!!! Men det kommer gå bra, inställningen är viktig! Ikväll ska jag träffa Alexandra och det ska bli jättemysigt. Har saknat den rackaren ♥♥♥♥
 
Ha en fantastisk helg alla, det kommer jag ha och låt oss uppskatta det fantastiska vädret utomhus! Sverige, JAG ÄLSKAR DIG!!! Puss! ♥
 
Innan redovisningen igår satt vi ute i solen, lunchade och övade på våra repliker! Fantastisk dag på Campus, alla var verkligen utomhus och lapade sol! 
Mums!!!!