/ Life of Sofie /

Fredag 6 April 18| Riche & Taverna Brillo

God kväll allesammans. Jag är mycket väl medveten om att ett nytt datum slagts in. Men det blir inte 7:e april förrän jag lägger mig och vaknar, haha. Tänkte skriva ett inlägg här innan jag går och lägger mig. Lyssnar samtidigt på världens bästa lista på Spotify. Den heter "2000-tals Hits", herregud. Får flashback efter flashback och så många "ååååh" när vissa låtar kommer. Nu lyssnar jag på "Behind blue eyes" med Limp Bizkit. Minns ni den? Den är riktig "åååååh", så fin! 
 
Annars! Det är helg och jag har startat den riktigt fint! Jag sov ut riktigt rejält men åt sedan frukost med mina kära päron. Mysigt! Sedan körde jag veckans 4:e gympass, är stolt över mig själv! Men nu blir det nog inga mer gympass i helgen, måste orka nästa vecka, haha. När jag kom hem så degade jag framför Mad Men. Är verkligen glad att min faster bad mig kolla vidare, den är s.å.b.r.a!!!!! 
 
Vid 20.00 tiden tog jag tåget till stan och mötte Alexandra & Rebecka utanför Riche då vi hade bordsreservation där. Emma skulle också vara med men blev lite sen så vi höll bordet medan. Detta var faktiskt första gången jag käkade på Riche och jag visste redan vad jag skulle ha innan jag beställde. Nämligen deras omtalade köttbullar! Var väldigt förväntansfull och OM det motsvarade mina förväntningar!! Guuuu' så gott det var!! Om ni är lite sega som jag och inte ätit där än så rekommenderar jag dem verkligen. Å inte så farligt dyrt i jämförelse med resten av menyn, haha. WOW, Sofie kommer definitivt tillbaka! 
 
Vi hade jättetrevligt och fantastiska samtalsämnen. Mina fina tjejer som jag älskar så mycket ♥ Efter Riche begav sig Alexandra mot en annan vän och jag och Emma fortsatte vidare för att ta en drink. Vi testade Taverna Brillo som ingen av oss varit på och hört mycket om (tänker på dig Connebanan!) och det var riktigt nice. Kändes dock som ett ställe för mycket yngre ungdomar men lika trevligt ändå. William från RmM och Wild Kids stod bredvid oss i baren. Förstå om vi vore lika starstruck som vi var när vi var barn och såg honom? Haha! Jag och Emma skålade med Amaretto Sour (föralltid min favvodrink) och babblade i ett. 
 
Jag har haft en perfekt start på helgen och ser så fram emot denna! Massa kul som sker och det dokumenterar jag om sen också. På söndag kommer min älskling hit och jag kan inte längta nog. Förstår nog inte riktigt det, att han faktiskt kommer och stannar för gott. Nyp mig någon för jag tror att jag drömmer ♥
 
Nu ska jag inte babbla på något mer, dags för att sova så jag orkar med en heldag imorgon med! Hoppas ni haft en lika bra start och njuter för fullo. Puss! ♥♥♥♥♥♥
 
Hade sikt mot baren. Det sjukaste var när en kille kom in på Riche och gick till brickan där på bilden (då fanns det skvätt kvar av vin och öl) och tog vinglaset med skvättet. Jag förstod verkligen ingenting??? Så jäkla snuskigt?? VARFÖR ENS?! 
Mumma mumma! 
Dags att beställa lite drinkar! 
Emma var redan inne i dimman som ni ser! 
Om man inte har Amaretto Sour som favoritdrink vill jag inte vara din vän. Hahahaha!!
Ball inredning! Om man har växter eller jätteträd i lokalen är det ett vinnande koncept i Sofies ögon, räkna med mig som kund, lol!!!
Smockfullt!