/ Life of Sofie /

Söndag 8 April 18| Fantastisk helg!

God eftermiddag allesammans. Tycker fortfarande det känns fel att säga "god eftermiddag" när klockan är så nära 12-snåret. Kan vi ändra om den normen/regeln? För jag vill inte!! Ja, alla har väl som sagt olika prioriteringar man vill strida för. Här har vi mig, jag protesterar mot "god eftermiddag" hälsningen så tätt inpå förmiddagen, haha. 
 
Annars! Hur har er helg varit? Igår var det ett år sedan attentatet skedde på Drottninggatan och det är många bekanta med. Det kändes underligt att åka till Stockholm igår. Jag vet inte, allt var ju som vanligt. Folk börjar sitta på uteserveringar, bekanta möts upp, folk går och fikar, man lapar den första glimten av solen och bara njuter av helgen. Det är fint ändå. Vi lever vidare, det måste vi. Skräcken får aldrig vinna. Men självklart får vi aldrig glömma de oskyldiga offren som förlorade sina liv den 7:e april 2017. Jag sörjer med deras familjer och anhöriga. Vi sörjer vidare. Men vi får aldrig låta gnistan i vår stad försvinna, vårt fina Stockholm som är en så stark och förenad enhet♥
 
Jag startade lördagen med en brunch på Hotell Rival på Mariatorget med Emelie, Olivia, Isabelle och Mikaela. Jättekul att samlas alla igen! Jag tyckte brunchen var helt okej, måste jag medge. Den var alldeles för pricy för deras utbud å smakupplevelsen. Jag betalar hellre lite mer och blir väldigt nöjd. Men man måste ju testa innan man kan uttrycka sig! 
 
När jag kom hem gjorde jag lite ärenden och fixade mig snabbt innan jag begav mig till systra mi! Hon hade styrt spelkväll med två av hennes vänner och så var faktiskt lillsyrran inbjuden, schyst av henne! Vi blev bjudna på jättemycket och god (!!!!) plockmat av henne. Där märker man att hon fått mammas egenskap, bjuder på ALLT du kan tänka dig, haha. Trevligt! 
 
Hon hade beställt hem massa spel och det var sååååååå kul. Har inte skrattat sådär mycket på så länge! Har någon kört "Speak Out"? Jag har sett andra köra det och det ser så roligt ut. OCH OM DET VAR KUL!!! Årets partytrick, haha!! Rekommenderar varenda hushåll i Sverige att köpa det, haha! 
 
Kom hem efter en lyckad dag och kväll och tog mig en nattdusch innan jag la mig. Ville lägga mig så fort som möjligt, sömn är verkligen bästa tidsmaskinen. För idag ska jag få träffa min älskling! Å idag kommer inte någon distans skilja oss åt! Förstår ni? Jag kan inte bli lyckligare av att ha honom så nära. Äntligen. 
 
Vi hörs senare hjärtisar, det är mycket att ta in nu. Hoppas er helg varit bra. Puss! ♥
 
Fanns även varmrätter men de var svåra att få på bild. 
Dessertsidan.
Inne på brunchen. 
Syrran poppade lite Prosecco igår! 
Mumma! 
Detta spel var också sååååå kul. Man får kända memes och så får man ta sju kort var för att därefter välja det bästa kortet med den roligaste texten, som man tycker passar bäst till memet. Olika domare varje omgång och så får den välja från resten av gruppen (opartiskt) som har valt den roligaste texten. Man läser även upp bidragen och vinnaren å vinnaren får memet som en trofé. Verkligen jättekul!!
Louise i action!!