/ Life of Sofie /

Måndag 10 December 18| Släkthelg

God förmiddag allesammans! 
 
Såg precis klart den näst sista Indiana Jones filmen, hyrde den i fredags med H och man har 48 h på sig att avverka den så igår kväll försvann den sista glimten ljus av att kunna se klart den. Men dra på trissor, imorse fanns den kvar ändå! Kan bero på att jag inte klickade ner fliken? Tur det i alla fall! Snopet att behöva hyra den igen för att kunna se klart den, haha! Märks det att jag gillar att kolla gamla filmrullar? En av de roligaste sakerna jag vet! 
 
Nåväl! Helgen har inneburit massor med skoj! I fredags kväll åkte jag till MOS för att möta upp H och uträtta lite ärenden! Väl hemma möttes vi av min morbror och hans fru som nyligen anlänt från Skåne, så vi käkade middag och catchade upp. Jättetrevligt! Sen hyrde som sagt jag och han Indiana Jones rullen och käkade gottis. Vi förberedde oss mentalt för en fartfylld helg, haha! 
 
Lördag morgon vaknade jag av att nästa morbror med barn kommit! Helgen till ära vankades det dop för min kusins dotter så familjen från Skåne kom upp för att delta! Jättekul med en återförening med en stor del av familjen! Dopet var i Hallonbergen och festen var i Sollentuna. 
 
En riktigt härlig lördag! Jag kände att jag var trött redan vid 20 tiden, fan vad gammal man blivit? Vi festade i alla fall till 23 tiden innan festen var slut. Då var alla lagom slut! Vi åkte hem och festen fortsatte hemma! SIKE!!!! Jag, min kusin Maria och syrran drog till henne och deckade så fort vi såg sängen. 
 
Igår var det 2:a advent, men tro mig. Har inte haft något kring jul i sinnet, så mycket annat att stå i denna månad. Men det är okej, en december månad utan julfirande är okej. Nästa år dock så är allt återställt! Vi åt i alla fall en stor frukost innan vi åkte på julmarknad! Det var alldeles för mycket folk för att det skulle vara mysigt, men det gäller att göra det bästa av det med. Jag köpte i alla fall några påsar röda brända mandlar! Är inte det det finaste vi har i Sverige? Så det blir min färdkost på ONSDAG!! 
 
Resten av dagen spenderades hemma hos oss med massor av mat, prat och skratt. Så tacksam för min fina familj som är lika galen som mig! Nästa gång ses vi förhoppningsvis i Malmö! Får se till att åka ned när jag är hemma igen, saknar Malmö! 
 
Annars, i övermorgon åker jag! Det är lite surrealistiskt? Att snart sker det? Har fortfarande så mycket att stå i, så får vara superproduktiv dessa dagar för att kunna vara klar i tid. Har liksom inte ens börjat packa mina väskor än :)))) Men det löser jag! 
 
Nu ska jag sätta igång. Vi hörs troligtvis en gång innan annars så hörs vi av från Singapore!! WOHOO! Ha en fin vecka nu! 
 
PUSS! ♥
 
 Älskade min kusins PIMPjacka! 
Under ceremonin. 
Fina fina familjen! 
Världens finaste Emilia! 
Djungelmarknad eller julmarknad?