/ Life of Sofie /

Måndag 3 December 18| Ensiffrigt

God kväll allihop! 
 
Kom alldeles nyligen hem från H, spenderade eftermiddagen och kvällen där. Har spelat lite Cooking Fever sedan jag kom hem men nu fick jag någon kick, kanske från lagrad energi? Så därför tänkte jag passa på att ta vara på den och uppdatera här! 
 
Nu har det ekat tomt här i vanlig ordning. Men det har verkligen varit för mycket på sistone. För mycket för mig att orka. Tro mig, jag orkar mycket fart och fläng. Nu blev det dock alldeles för mycket för mig att hantera. För varje dag har det dock blivit enklare och enklare, för det blir mindre och mindre som behöver tänkas på och uträtta. Jag har vetat om att slutet på november månad skulle bli tuff men jag vet inte ens om jag hade förberett mig mentalt, så hade det blivit bättre. Jag har känt mig väldigt matt den senaste veckan men verkligen försökt hålla humöret uppe. 
 
Sin pyskiska hälsa kommer före allt annat. Nu har jag dock inget "jobbigt" att hantera så det känns verkligen som att världen är framför mina fötter. Å det är ju den bokstavligen! Idag är det ensiffrigt tills jag åker. Hur underbart? Har verkligen kopplat bort resan på sistone som jag nämnt, då jag haft så mycket att stå i här och för att inte glömma bort det hur essentiellt det är med. Men nu så, nu får jag räkna ned! Idag tog jag även sista Twinrix sprutan innan avfärd. Den tredje dosen ska injiceras efter ett halvår för ett semipermanent resultat (typ 25-30 år!!). Någon annan som tagit Twinrix? Alltså, fan vad den svider efteråt? Verkligen inte som ett annat vaccin jag tagit? Aja man tackar att mer än hälften är fixat! Justja, ska dricka Dukoral mot Kolera!! Love life :)))) 
 
Nåja! I helgen hade jag min "sista" arbetshelg innan semester, men jag var alldeles för stressad att tänka på friheten då hemtentan låg i mitt bakhuvud hela tiden. Dock så i fredags kväll tog jag en paus, åkte till stan och mötte upp H och hans pappa som var på besök! Vi käkade burgare på BC Burger i närheten av Medis. Det var supergott och enligt H:s pappa "den godaste burgaren jag ätit!". Så åk dit och bedöm själva, hehe! 
 
Under jobbet i lördags så passade man på att plugga, snacka om att ta vara på all tid och plugga järnet. Multitasking, jajamensan! Efter jobbet körde jag hem, hoppade in i duschen snabbare än kvickt och piffade sedan upp mig för... JULBORD! Å inte vilket julbord som helst! Ett julbord med min alldeles kära Connebanan som åkt hit dagen innan från Borås och mina fina Alexandra och Nathalie! Jag hade bokat julbord på Ulriksdals Wärdshus redan i oktober då man måste vara ute i god tid på bra julbord! 
 
Vi hade sååå mysigt och precis som de andra sagt, ett riktigt julmirakel att få vara samlade och kickstarta december månad med varandra. Hur perfekt sätt? Börja december månad med ett julbord? Det ska vi göra till en tradition och testa Stockholms varenda julbord, hah! Tjejerna åkte vidare för att festa men jag fick åka hem och plugga. Älskade verkligen livet just då!!! Men jag hade en jättemysig tid och samlade på mig fina minnen. 
 
Igår så vart det sista jobbdagen och det gick otroligt fort, superskönt. Samma sak igår, hann knappt vara hemma innan jag begav mig till syrran där min fina faster, farbror och hans sambo var! De hade varit där några h innan men jag anslöt så fort jag slutade och hann spendera ett litet tag med dem. H dök också upp och fick träffa min farbror och hans sambo för första gången, tycker alltid det är så kul att introducera honom till nytt folk och ge dem ett ansikte, haha! En jättefin helg har jag haft och jag njöt så mycket jag kunde trots den ständiga stressen om plugget. 
 
Idag tog jag som sagt min sista Twinrix spruta och sedan dess satt jag bara framför datorn och skrev på hemtentan. Klockan 18 skulle den vara inne, men runt 16-ish skickade jag in den. Å nu ber vi att det blir mitt andra julmirakel, att jag klarar den. Det har verkligen varit en tuff delkurs! Jag ser fram emot den nya dock, den känns mer spännande och givande! 
 
Sedan nu på kvällen har jag som sagt varit hos H, han lagade tacos åt mig för att "belöna" mig efter all slit och så tittade vi på andra Indiana Jones filmen. Jag har aldrig sett dem, typ :))) Man är snabb!! Nu ska jag dock börja avrunda och sedan blir det snart läggdags. Imorgon ska jag sooooova ut. SOM jag längtat efter det! Ljuset i mörkret! 
 
Vi hörs senare. Hoppas er helg varit bra och att veckan startat finemang! PUSS! ♥
 
Tog en burgare för "finsmakaren". Det är jag! Så otroligt kulinarisk! ;))) Med sötpotatispommes och aioli har man godaste kombon. Tacka mig senare! 
Detta möttase jag i fredags kväll. När klockan slagit midnatt och det blivit första december. Vilken tajming morsan hade! 
Inne i Ulriksdals Wärdshus! 
WOW! Älskade verkligen interiören! Inne vid kallskuret och desserten kändes det som att man var inne i jättelusthus, så mysigt! 
Hur fina vänner har inte jag? Fina Alexandra och Cornelia! 
Fina Nathalie och moi!