/ Life of Sofie /

Onsdag 14 Februari 18| Alla ♥ dag

God eftermiddag allesammans! Kom precis hem efter en promenad till ICA för lite förnödenheter för smoothie, fick världens craving för det imorse. Förhoppningsvis har det hjälpt min hals lite. Vaknade upp imorse med en tjock hals och det gör ont att svälja, fyfan. Tog en stor kopp te imorse också, så blandar strupen med kyla och värme, haha. Säkert det den precis behöver!! 
 
Alla ♥ dag idag! Hur firar ni? Jag ska vara hemma och plugga och varva det med lite serier. Ikväll ska jag mysa med familjen och ha det trevligt. Vi fikade aldrig med några semlor igår så det tas nog igen ikväll! Att inte ha någon partner att fira med handlar inte om att man är ensam, aldrig. Så fort man har människor i ens omgivning som man älskar, är det en lyckad alla ♥ dag-firande. Inte för att man blir uppvaktad av ens partner, men givetvis går det med. Jag anser bara att det inte är det alla ♥ dag handlar om, det handlar om att vara med dem man älskar allra högst på jorden, oavsett om det är ens vovve, ens bästis, ens mamma och pappa, ens hela familj eller ens mormor. Kom ihåg det! 
 
Jag hade i alla fall en jättefin pre-valentines day i helgen och jag är väldigt tacksam för den. I måndags kväll åkte jag hem efter en fantastisk weekend i Köpenhamn. I söndags kväll blev det inte så mycket mer sightseeing, vi bestämde oss för att se The Revenant och mysa med godis. Har aldrig sett The Revenant innan så det var ett givet val! Den var helt fantastisk men den ser jag fan aldrig om. Jag var helt psyskiskt utmattad efteråt, men DiCaprio förtjänade verkligen den Oscarn! 
 
På måndagen strosade vi runt och bestämde oss för att dra till Botaniska trädgården som jag hade på min to-do-lista. Tror ni inte stället var stängt? Den besvikelsen.... Men Köpenhamn är oerhört nära Malmö så det får bli ett besök någon gång när jag är i Malmö helt enkelt. Det är vad du gör det till! Vi dödade sedan tid på Espresso House innan det var dags att skilja oss åt. Alltid trist att skiljas åt men förhoppningsvis ses vi snart igen. Flygningen var väldigt behaglig och snabb. Bästa SAS, känner mig alltid så säker på deras flygningar. 
 
Igår så var det tillbaka till verkligheten trots ett kort avbrott. Hade ett lärarlöst seminarium med mina klasskamrater och vi hade lika skojigt som vanligt. Bästa gruppen! Påvägen hem stannade jag en stund på MOS för att uträtta lite ärenden och sedan begav jag mig hemåt. Packade upp resten av grejerna och kollade Mad Men. Inte så mycket mer än så! 
 
Nu är det dags att börja avrunda. Hoppas ni får en fin dag med era nära och kära! Det ska jag ha! Puss! ♥
 
Fantastiskt utomhus så jag kan knappt föreställa mig hur det ser ut inomhus! 
Älskar hur det är som ett stort växthus! 
Torvehallerne! Saluhall!
Vi hamnade vid en fin kyrka! Vor Frue Kirke. 
Jättefin!