/ Life of Sofie /

Söndag 18 Februari 18| Celebration

God förmiddag allesammans! Kom precis ut ur duschen men ska snart återvända för att skölja ur min hårinpackning. Ett av mina mål i år är att sköta mitt hår bättre så det är på rätt god väg men jag har mycket kvar tänker jag. Progress i alla fall! 
 
Hur har er helg varit? Jag har haft en jätterolig! I fredags hade jag ett seminarium och tog det bara lugnt när jag kom hem, innan jag skulle till Emma och fira henne. Vid 7-tiden begav jag mig mot henne för att fira henne med resten av hennes familj. Vi åt pizza, drack gott och spelade sällskapsspel. Hade en jätterolig kväll! Grattis återigen till världens finaste Emma ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
Igår så tog jag det bara lugnt på dagen, hade fortfarande rätt ont i halsen så ville inte göra något ansträngande. Men på kvällen var det dags att börja klä ut sig till en italiensk maffiason! Jag skulle på födelsedagsfest där det var tema "Mord och mysterier", så alla som skulle attenda hade blivit tilldelade varsin roll. Rollspel helt enkelt! Jag fick låna en av pappas kostymer och så sminkade mamma dit lite skägg och mustach på mig, haha! Kunde inte titta mig i spegeln utan att vika mig av skratt, rolig syn! 
 
Det var en väldigt annorlunda kväll men så rolig idé och uppstyrt! Många gick in i sina roller och gjorde ett bra skådisjobb! Vi skulle försöka gissa vem som var en mördare bland oss och så fick man uppgifter man skulle utföra. Rekommenderas verkligen! Bjöds på jättegod mat och fika också, en toppen lördag kväll! 
 
Idag har jag inte gjort så mycket än att städa och gymmat. Nu ska jag strax återvända till duschen och sedan ska jag städa klart rummet innan jag börjar plugga. Imorgon ska jag faktiskt hoppa in och jobba, en bitterljuv känsla! Första arbetspasset i år, det är på tiden. 
 
Hoppas ni haft en bra helg, vi hörs senare! Puss! ♥
 
Sofie aka Umberto Maffioso! 
Detta var inte ens allt! 
Mona och Vivian gick all in! 
Massa italienare och deras italienska fruar. 
Försöker klura ut vem som är mördaren runtomkring oss.. Alla trodde det var jag.. Tji fick dem! ;-) 
Sjunger för fina Bella! 
Sååå god och framförallt, FIN tårta!!