/ Life of Sofie /

Fredag 19 Januari 18| Café Saturnus

God kväll allesammans! Har precis pausat Mad Men, har inte kunnat titta någonting denna vecka, men lovar att jag fortfarande ska ge den en chans! Hint till min kära faster! När en ny termin är det pang på med litteratur och lektioner. Har typ förstått på mig hur SU är upplagd, i alla fall min fakultet, haha. Så otroligt stort! Malmö Universitet är verkligen en fis i rymden i jämförelse med detta, haha! 
 
Annars, ska vila lite från mer plugg idag. Igår satt jag verkligen på rumpan i fleeeeera timmar för att bli klar med min inlämningsuppgift som skulle vara klar idag. I 8 veckor framåt har vi en inlämningsuppgift varje fredag. Ser verkligen fram emot det!!!! Definitivt en utmaning, men det klarar vi! Så gissa om jag var lagom glad igår kväll? FRIIIIIII!!!! 
 
Idag så startade jag dagen tidigare. Jag har allvarligt lagt mig 01-02 ända sedan i mitten på december och flera nätter har jag försökt vända tillbaka det, men det har alltid kommit upp något i vägen (säkert ursäkter men då har det verkligen varit så) så igår tänkte jag: "Nej, nu får det vara nog!", så jag la mig runt 00.00, en förbättring åtminstone! 
 
Imorse gick jag upp vid 08.00 för att möta min tjejkompis på station vid 09.30 ish, vi skulle in till stan och käka frukost tillsammans! Vi bestämde oss för att testa något nytt så det blev Café Saturnus på Eriksbergsgatan. Väldigt mysigt ställe, det var rätt lugnt när vi kom, så skönt. Hade läst recensioner om att stället var bra men personalen otrevlig och dryg. Lite så uppfattade jag det också, förstår verkligen inte hur bittra och dryga människor kan jobba inom service/restaurang branschen? De måste verkligen hitta nya jobb, gynnar nog alla. Utöver det hade vi en jättemysig och god frukost. Catchade upp med Gina om allt som hänt de senaste månaderna! På fredag är hon färdigexaminerad socionom, så himla ballt! 
 
När vi sedan skulle splittras tog vi bussen till Stureplan för att ta varsin tub. När vi väl kliver av ser jag Peter Dalle, han var tydligen på samma buss! Det var rätt ballt tyckte jag, han är en bra skådespelare! Å inte nog med det, i onsdags när jag skulle till skolan såg jag Linda Hallberg (en känd makeupartist), jag klagar inte med att plugga i Stockholm alltså, haha! 
 
Kom lite tidigare till skolan för att skriva ut min inlämning till seminariumet, tror ni jag lyckades? Jäkla kopieringssystemsskit, jag blev några minuter sen och inga papper utskrivna. Woop woop!!! Det gick bra visserligen, men till nästa seminarium måste jag ha det där utklurat. Efter seminariumet åkte jag hem och sedan dess har jag inte gjort så mycket. 
 
Nu ska jag dock börja röra på mig. Ikväll ska jag till Uppsala och skaka rumpa med Emma, Alexandra och Hanna! Ska bli såå kul! Jag har faktiskt ALDRIG festat i Uppsala, ska bli spännande att prova på en ny sida bortom orten ;-) Återkommer imorgon om hur det varit! 
 
Vi hörs senare. Hoppas ni får en fantastisk helg peeps, puss på er! ♥
 
Bra start på fredagen!