/ Utomlands /

Malta, dag 4

Frukost vid 09.00 i vanlig ordning. Jag vaknade upp med svordomar redo i munnen att vräka ur sig. Det var inte nådigt över hur kallt det var! Vi drog ned till frukosten när jag lugnat ned mig, haha! Det var härligt att varje morgon startade med en god frukost, fint sällskap och roliga konversationer. Vem vill inte starta varje dag så? 
 
Denna dag hade vi bestämt oss för att ta en färja över till ö:n Gozo, en ö som förut var självständig men tillhör nu Malta. Dessutom har lite scener ur Game of Thrones spelats in där, ballt! Färjan gick snabbt och vi fick se vackra klippor under vår färd. 
 
När vi kom fram var det dags för dricka, i vanlig ordning där med! Vi hamnade på en jättemysig pub, min farbror måste ha någon slags radar inbyggd, för han var så bra på att hitta smultronställen! Väl där testade vi deras egenbryggda glögg. Jag förstod inte det förrän vi fick drickan å jag avskyr glögg, haha! Aja, min faster fick njuta av den åt mig istället, tur det! 
 
Efter vi druckit upp begav vi oss mot Citadellet, en turistattraktion på Gozo. Vi vandrade runt där i labyrinten (kändes det som!) och lät solen gassa på våra ansikten. Var en jätteskön och varm dag! Kollade på all arkitektur, de gamla fina byggnaderna och gick och gick. Jag försökte ha som mål att gå minst 10 000 steg varje dag och det lyckades vi rätt bra med! 
 
När vi kände oss rätt klara med Gozo var vi också hungriga, så vi tänkte bege oss tillbaka till Malta för att käka där, men vi träffade på en lokalbo som rekommenderade oss ett ställe i närheten av vår busshållplats, det var tur, annars hade jag nog dött av hunger, haha! Svinbilligt var det också! 
 
Vi åkte tillbaka till Malta runt 17.00 och var väl inte hemma förrän 18.30 någon gång och då var vi alla lagom döda. Jag vet inte vad det är med mig på semester, men jag är konstant trött? Förstår inte hur? Man är utomlands och vill ju suga in allt omkring sig, men istället blir jag en gammal kärring. Känner någon igen sig? Snälla, säg inte att jag är den enda, haha! 
 
Denna kväll blev det ingen middag eftersom vi åt så sen lunch så jag och syrran tog det lugnt i vårt svinkalla rum, lyssnade på musik och chillade. Jag tog ett bad som jag hade gjort varje kväll. Så skönt att bara ligga där i, dricka Pepsi Max, snacka med kompisar och spela musik. Å så kan vi avsluta varje kväll också! Dagen efter så var vår sista dag till ända! ♥
 
Fina Parish Church of Mellieha!
Närmar oss Gozo! 
Inne på Café Jubilee! 
Närmar oss Citadellet i Victoria!
Citadellet! 
Fantastisk vy! 
Cathedral of the Assumption!
Påminner lite om scenerna i Teletubbies?? Haha!
Min goda burgare som var snorbillig!! Gjorde den nog ännu godare, haha!