/ Life of Sofie /

Tisdag 16 Januari 17| Ted - För Kärlekens Skull

God kväll allesammans! Har precis röjt undan lite papper från mitt skrivbord, kan ärligt talat inte minnas när jag la dem där. Alldeles för länge när minnet sviktar! Dags att ha det rent och fräscht igen, på riktigt! Men nu ser det bra ut så jag tänkte skriva ett inlägg innan jag går och lägger mig. 
 
Har haft jättebra dagar! Igår var det som sagt introduktion för kursen och det gick rätt snabbt, inte så mycket att ta in då det är andra terminen på universitet nu. Lite erfarenhet och förståelse börjar man få, haha! Stötte på två killkompisar också som börjat plugga där, roligt att se dem! Sååååå otroligt stort är det! Där är det mycket att hämta in, men det ska bli kul att utforska området! Mest chockad blev jag nog när jag såg en 7Eleven inne i skolan? Tydligen finns det två Pressbyrån också, inget kan nog förvåna mig längre, haha! 
 
Idag så hade jag en föreläsning med Lena Gemzöe, författare och docent på SU. Väldigt intressant då jag läser hennes bok Feminism nu. Att ta sig hem från skolan sen var rent ut sagt ett jävla helvete. SL blir ju lika förvånad varje år över snö, uppenbarligen. Tåget till orten var inställd så jag tog tåget till Väsby för att hoppas på att ett mirakel skulle uppenbara sig där. Pappa ringer mig och berättar att jag kan ta en taxi och ta det på resegarantin. Alla vill ju hem så jag fattar att man måste vara kvick med att ta en taxi, så jag tar sats från perrongen och springer ut till vändplan. Tror ni inte jag halkar och flyger? På köpet går även min portfölj sönder, okej en skruv på axelremmen gick av så nu kan jag inte fästa axelremmet på väskan, så inte kul! Hade haft en lagom sur dag, måste det ske mer? Hade dock en väldigt rolig och intressant taxiresa, fler personer som skulle till orten så satte mig i taxin med tre totala främlingar, kul hade vi! 
 
Hann stanna hemma en stund innan jag begav mig ut igen, denna gång till Mall of Scandinavia med Emma för lite bio! Vi såg Ted - För kärlekens skull. Sååå fin och bra! Adam Pålsson gjorde ett galant jobb! Gråtkalas garanterad! Gissa vem som sitter och lyssnar på musik från Ted Gärdestad nu? Yes, såklart! 
 
Nu ska jag strax sova, ska läsa lite. Förbereda för en ny dag imorgon! Skola och sedan träffa Alexandra, ska bli kul! Vi hörs senare! Hoppas ni haft en bra start på veckan! Igår var tydligen den mest deprimerade dagen på året, jag måste nog ha haft den idag. Men jag överlevde i alla fall, puuuuh! 
 
Puss! ♥
 
Kursstart! 
Gå och se!!