/ Life of Sofie /

Tisdag 23 Januari 18| SL och hårborttagning

God kväll allesammans. Sitter här i väntan på att maten ska bli klar. Syrran har kommit över och står för dagens husmål. Blir verkligen min favoriträtt i hela vidaste världen, nämligen PYTTIPANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! För den som inte vet så var det där ett skämt, jag diggar inte pyttipanna för fem öre. Tydligen gör hon dock någon vegetarisk version och så får vi väl se om den husliga är goda än fabrikata pyttipannan eller det som görs i skolan. Kanske syrrans pyttipanna för mig över till den mörka sidan? Omöjligt, tänker jag. 
 
Annars! En ny vecka, har haft skola både igår och idag. Igår på tåget stötte jag på en vän från högstadiet, det var ett roligt möte! Hon studerar också vid SU, vilket sammanträffande! Hade föreläsning i 2 h och for sedan hem. Väl hemma nötte jag bara på med min litteratur för veckan, på kvällen blev det dock en långpromenad med pappa. Superskönt avslut! 
 
Idag hade jag föreläsning från 10-12, skön tid. Jag tog ett tidigare tåg för att ha rätt god marginal till föreläsningen, men istället kom jag försent?! SL i ett nötskal, tack så mycket! Men hängde med på resten av föreläsningen i alla fall, tror inte jag missade mycket väsentligt. När skoldagen var slut begav jag mig hemåt för att stanna hemma en liten stund innan jag skulle sätta mig på tåget igen för....
 
....hårborttagning! Jag har skjutit fram på detta så oerhört länge, tror jag sist gjorde det 2015? Jag höll på ett tag men slutade sedan för att smärtan var olidlig och jag klarade inte av det något mer. Men i år tänkte jag att jag ger det en ny chans, som sagt, inte vara feg längre! Så jag satte mig på tåget mot Sundbyberg för att testa ett nytt ställe. Å wow, jag är så imponerad. Jag blev så otroligt bra bemött och omhändertagen. Allt gick som en dans och det kändes pyttepyttelite, uthärdligt! Så nu har jag bokat in en ny tid om 4 veckor, är så taggad för detta! Jag är så glad att jag vågade och inte ställde in, haha! 
 
Nu är jag hemma efter två tågturer, inte speciellt roligt, men vad gör man inte! Kvällen spenderas med näsan i boken och kanske en till långpromenad med pappa. Den friska luften där ute är så oerhört givande, å så mår man alltid bra av att röra på sig! 
 
Dags att avrunda, vi hörs senare. Puss! ♥
 
Fina vinterland!