/ Life of Sofie /

Tisdag 30 Januari 18| Stockholm Bound

God förmiddag allesammans! Jag börjar få slut på ursäkter angående glappen här i bloggen. Eller åtminstone hur jag ska formulera mig. Jag försöker verkligen få ihop allt som jag har runtomkring mig, men det är.... svårt! Nu är jag här åtminstone och ni kommer få indirekt veta vad som gjort mig upptagen under dessa dagar, we good? 
 
I torsdags kväll begav jag mig till efterlängtade Malmö. Det var en konstig känsla att vara tillbaka på Arlanda för att åka dit, jag har ju "släppt" Malmö lite grann. Jag har inte velat tänka på hur jag känner angående att vara "tillbaka" hemma och inte vara där längre. Förmodligen är jag rädd att jag kanske gjort fel beslut eller att jag är lyckligare här? Det är till och med svårt för mig själv att formulera mina känslor. Men jag var inte olycklig av att åka dit, snarare spänd! Det roligaste på Arlanda var nog att när jag stod vid SAS-automatmaskinerna så ställer en man bredvid sig mig och jag kikade lite snabbt, ja, då var det inte någon annan mindre än Jimmie Åkesson!! Haha!! Han hade på sig en basker visserligen, men inte en enda människa undkom han ifrån. 
 
Jag blev väl bemött på Centralen av min killkompis och när vi kom hem la vi oss direkt, jag hade en lång dag framför mig! När vi vaknar på fredagen så segar vi framför någon rulle innan vi inser att det faktiskt är dags att gå ut på stan och inte bara söla. Vi beger oss ut i City och hamnar på Thap Thim för thailändskt. Supergott! Vi går sedan iväg för att hämta min överraskning, då jag hade kommit en kväll tidigare hade inte denna överraskning hunnit bli klar. Jag fick alltså vääääärldens finaste bukett! Jag som älskar blommor blev upp över öronen förälskad i denna bukett, den var inte bara superfin, utan en så fin gest! 
 
Efter det så gick vi till Niagara som tillhör Malmö Universitet för att plugga lite grann. De stängde ganska kort därefter så vi begav oss hemåt. På kvällen beställde vi hem pizza och kollade någon film. Minns inte, jag har börjat bli senil sannerligen.. Lördag morgon får jag gå upp tidigt för att skriva en tenta. Inte det roligaste att göra en lördag morgon men jag fick träffa några gamla klasskamrater och det var superkul! Gick till och med lunchade med en efter tentan. Det var välförtjänt! 
 
När kvällen kom lagade vi fajitas till middag och kollade nyaste Kong filmen, sååå bra! 21.00-tiden hade vi en reservation på Turning Torso för att bubbla bubbelpool! Det var oerhört mysigt och vilket ideal för en lördagkväll? Vi poppade mousserande vin och skålade för våra dagar, jättemysigt. Vi drog oss hemåt vid runt 23.30 och då fortsatte vi kolla klart Kong för att därefter börja på "Den sista Samurajen" med Tom Cruise. Vilken film! Å att jag aldrig sett den, skandal! 
 
Söndagen kommer och vid 12 får jag röra mig mot Centralen för att ta flygbussen. Där var det väldigt vemodigt. Älskade fina Malmö som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Väl hemma var det bara att bli energisk igen trots att jag var oerhört trött, vi skulle nämligen överraska min bror! Min mamma hade anordnat en överraskningsfest för honom då han blev 25 i december, superkul! Han hade ingen aning överhuvudtaget och blev jätteöverraskad. Serverades supergod mat och så kul att få träffa alla familjevänner och släkt igen. Men man skojar inte bort tröttheten jag upplevde den kvällen. 
 
Igår så var det dags för föreläsning, vi hade en otroligt excentrisk föreläsare, men så positivt! När föreläsningen var slut begav jag mig till S:t Eriksplan för att möta Gina på Mellqvist Kaffebar. Jag var lite före henne så jag passade på att läsa lite kurslitteratur. Mjölkar varenda möjliga minut till att kunna läsa mina sidor, haha! 
 
När hon kom beställde vi in lite fika. Jag tog en supergod smoothie och så tjuvstartade vi med varsin semla! Sist vi sågs väntade hon in sin socionomexamen och nu är hon äntligen socionom! Så otroligt duktig! Motiverande i ens vardag, bara att fortsätta kämpa! Vi hann inte ses speciellt länge innan då mina kusiner väntade hemma i orten, de hade kommit över för att äta resterna från gårdagen. Inte ens 1/5 blev uppätet i söndags, haha. Jättehärligt med lite sällskap en måndagkväll! Efteråt begav jag mig till gymmet för 50 min crosstraining, det var 2 veckor sedan sist. Då jag blev sjuk och inte ville riskera något. Så jätteskönt att vara tillbaka efter ett litet uppehåll! 
 
Nu är klockan 12 och jag ska börja röra på mig. Vi har redan fått veckans tutoruppgift och jag tänkte faktiskt börja med den redan idag så jag inte behöver stressa på torsdag, titta, jag har lite framförhållning jag med! Får se vad som händer senare, har lite att stå i utöver plugget också. Hoppas ni får en bra tisdag och att veckan startat bra i alla fall! Snart är det dags för årets andra månad, woohooo! 
 
Vi hörs senare, puss! ♥
 
Ja, denna oskarpa bild ska alltså visa Jimmie Åkesson, haha! 
Världens finaste bukett! 
Bubbel på Turning Torso! 
Lite interiör inne på Turning Torso. Så otroligt vackert och stilrent där inne! 
Foood!!
Ladurée eller hemmagjorda? 
Dessa tårtor har alltså MIN MAMMA gjort, hur talangfull är hon inte? Duktiga duktiga mamma! Jag hoppas jag blir hälften så bra som hon är!