/ Life of Sofie /

Söndag 15 Juli 18| Stockholms Skärgård

God eftermiddag allesammans! Har precis redigerat klart bilderna jag ska lägga upp här. Som jag nämnt förut så är det nog bäst att jag löser det innan jag publicerar mitt inlägg. Finns en tendens att bilderna inte dyker upp förrän någon vecka senare och då har alla glömt bort det, lol... 
 
Nog om det. Vem har haft livets helg om inte jag? Kan leva på denna helg länge. I fredags kväll åkte jag in till Stockholm City, efter lite omständigheter. Då det var en skottlossning på Solna tågstation fick inte tåget stanna på Odenplan eller Stockholm City så jag fick stanna till på Stockholm Södra. Har nog aldrig sett så många människor på Stockholm Södra som i fredags, haha. 
 
Tog sedan tuben till Centralen och mötte upp H! Efter en evig kö intill TAK kom vi äntligen in och tog ett glas i väntan på vårt sällskap som flygit till Stockholm från Ronneby. Det blev ändrade planer så vi mötte dem i Gamla Stran för att strö runt lite, men det var mysigt! Å jättekul att träffa alla igen! 
 
Älskar TAK ♥
 
Blev en sen natt så när jag vaknade imorse ville jag bara somna om, men roliga aktiviteter stod på agendan så det fanns ingen chans för sömn! Jag skulle åka ut i Skärgården med familjen och familjevänner och det såg jag så fram emot! 
 
Karlslunds Marina lättade vi ankare ifrån och åkte till Huvudskär! Det var helt fantastiskt att sitta på båten och känna hur hettan försvann då båten susade i vattnet. Vinden i håret och vacker vy överallt. Magiskt! Vi hängde på Huvudskär i princip hela dagen, fikade, promenerade runt och åt sen lunch. När vi ville bada åkte vi därifrån pga algblommning, inga sura miner hos någon, bara kul att åka mer båt! 
 
Vi åkte vidare där det var bättre vatten och hoppade i från båten. Gud, som jag saknat svenskt vatten! Kan inte minnas jag sist badade i svenskt vatten. Skamligt! Men det var såååå härligt! Hade verkligen livets dag igår. Så roligt! Utomlandsresor i all ära, men inget klår svensk sommar. Speciellt dagar i Stockholms Skärgård ♥ Så nu vill jag ha en båt. Någon som vet bästa lösningen att skaffa en som fattig student? 
 
Idag ska jag träffa Emma! Som jag saknat henne! Den lille jäveln har varit i Spanien och nu är hon äntligen på hemmamark! Får se vad vi hittar på, men massa babbel blir det. Mycket att catcha upp! Ser fram emot denna dag. Hoppas ni haft en lika bra helg! 
 
Vi hörs senare. Puss! ♥
 
Karlslunds Marina! 
Båten! Jag fick köra lite! Givetvis körde jag inte ut från deras båtplats, lite för avancerat, haha! 
Heeeelt amaze!! 
Fina Huvudskär! 
 En pool av grönska! 
Dags att åka från Huvudskär! 
Kolla vilket fantastiskt motiv jag fick när himlen blev en spegelbild på vattnet.