/ Life of Sofie /

Fredag 1 Juni 18| HELLO SUMMER!

God kväll allesammans! Jag och H har precis pausat upp 13 Reasons Why. Wow, det är verkligen så svårt att sluta? Jag är så spänd på att avsluta serien, många har ju redan gjort det (no shit, spoilers everywhere) och jag är redo att recensera ännu en säsong. Jag gillade säsong 1 oerhört mycket och säsong 2 verkar vara minst lika bra. Vi får se om det fortsätter på samma spår! 
 
Annars! 1 juni och jag har officiellt sommarlov!! Igår hade jag min sista skoldag vilket bestod av en salstenta! Jag har sagt förut att hemtenta är den värsta typen av examination. Men efter igår så tar jag tillbaka det. Mina händer krampar fortfarande efter skrivande i tre och en halvtimme. Värsta någonsin! Jag skrev ju salstenta i höstas också men jag har förmodligen förträngt det och det vill jag bara göra nu med. Aj, vad det värkte! Kändes så vemodigt att lämna skolan efteråt, att inte få träffa de fantastiska kursarna jag spenderat en termin och inte vara tillbaka på ett bra tag. En underlig känsla! Men men, mitt första sommarlov på 4 år. Kul!! 
 
Efter skolan mötte jag upp H och han bjöd mig på fika som en belöning. Bara jag ser till att klara tentan nu, annars får jag ge tillbaka pengarna han la på mig... Haha nejdå! På kvällen drog jag till MOS med Bella för att hjälpa henne hitta en babyshower present och det gick snabbt an! Väl när jag var hemma så facetimeade jag med morsan som är i Rom. Idag skulle hon till Amalfikusten, hon är ute och lever loppan. Somliga har det bra minsann! 
 
Idag så startade jag juni månad (!!!!) med en TBE spruta. I tisdags var jag i stan med Emma och Alexandra för middag på Orangeriet följt av en drink på TAK. Väl under middagens konversationer nämnde Alexandra att hon tagit TBE spruta och då blev jag påmind om att jag också borde göra det. Så i onsdags bokade jag tid och idag togs första! Ibland är jag snabb med det jag vill, haha. Det var ett tag sedan jag tog en vaccinspruta men sist jag tog en så fick jag biverkningar. Var skraj för det idag. På eftermiddagen drog jag och min syrra till MOS (andra dagen i rad), denna gång för att också hitta en babyshowerpresent! Det gick väldigt snabbt och vi är nöjda med vårt köp! Vi åkte sedan hem när vi båda började känna oss trötta och min arm värkte. 
 
Sedan dess har jag vilat med H och kramat honom lite extra. Imorgon "skiljs" vi åt för lite mer än en vecka och det tar ju alltid lite på krafterna när man är nykär, hehe.. Kan ju vara smart med lite tid ifrån varandra också ;-) Nu ska jag i alla fall ta och lägga mig. Det har varit en lång vecka och nu får mitt huvud äntligen VILA! Uppdaterar snart igen, nu finns det inte mycket att stressa över nämligen!! 
 
Puss! Ha en fin helg ♥♥♥♥
 
Tog en risotto på Orangeriet. Inget i närheten av den i Berlin på Brot und Rosen, bästa någonsin. Kommer verkligen inte sluta snacka om den, men det har ni nog märkt vid det här laget, haha! 
Mysig ingång till Orangeriet. Vi alla hade magknip efter vår restaurangbesök så tror tyvärr inte det blir besök där i matväg nästa gång. 
Tjejerna drack Cava och jag körde på Cider, löööv it! 
Fika på VeteKatten med H! 
Fantastiska syner överallt när man promenerar med vovvsingarna. Detta är precis vid oss!