/ Life of Sofie /

Lördag 9 Juni 18| Studenttider

God förmiddag allesammans. Vaknade rätt nyligen, en lång jäkla sovmorgon, haha. Men det behövdes verkligen! Vilka dagar här i Malmö, full rulle jämt. Jättekul! Sen är det inte ofta alla kusiner (nästan alla) samlas så man måste ta vara på tiden sannerligen. Så ja, där har ni min ursäkt för min extremt långa sömn, haha! 
 
Vad har ni haft för er dessa dagar då? Studenttider nu och det är bland det bästa jag vet. Så kul! I torsdags tog min älskade kusin George studenten och det var dags för utspring klockan 17.00 på Pauliskolan. Något jag tycker är otroligt sent men det ger en chans till många vuxna hinna jobba klart innan de kommer, det är ändå bra! 
 
När vi stod vid skolans entré och slagorkestern spelade så dunkade mitt hjärta extra snabbt. Vilka flashbacks man fick, men samtidigt så tänker jag att när jag väl stod där och skulle springa ut så kändes det inte som att jag kände lika starkt som jag gjorde i torsdags? Förmodligen för att man hade för mycket att tänka på möjligtvis? Oavsett var studenten en lika fantastisk dag för det, men jag fick sådana starka rysningar i torsdags! Å jag var så stolt över George så det var en stark emotionell dag. 
 
De hade ett annorlunda utspring än vi, så det var klassvis. Å jag var frustrerad bland folkhavet för jag kunde ju inte se ett jack shit!!! Men det var tur ändå, för varje klass som sprang ut blev folkhavet mindre så när George sprang ut var jag nästan längst fram, score!! Hoppade och dansade med honom som aldrig förr! Vilken lycka man såg i hans ögon, äntligen!!! 
 
När han åkte iväg med sitt flak åkte vi till lokalen och gjorde i ordning. Jag följde med hans pappa och syster sen för att hämta upp honom efter sin runda i stan. Klockan var då 19.00?!?! När klockan var 19.00 på min studentdag hade jag typ gjort allt då, haha! Men men! Olika överallt! Vi blev välkomnad av en stor folkskara och det var så mycket kärlek i luften hela kvällen. 
 
Hela kvällen ägnades åt George givetvis, men samtidigt åt vi fantastiskt god mat, dansade åt gamla och nya klassiker och bara knäppade oss som ingen annan kan! Blev en sen kväll och 8 000 dancemoves och många minnen rikare senare, så la vi oss! Även med en längtan till nästa års studentfirande ;-) 
 
Igår så tog jag och syrran det lugnt på förmiddagen innan vi begav oss till Bunkeflostrand, där min kusin och hans fästmö flyttat in! De har köpt sig ett jättefint nybyggt radhus och hela området är så fräscht! Vi fick en visningstur runt kvarteret och huset givetvis. Man börjar gå i hustankar nu alltså *blink blink*... Skoja, har inte ens råd att bo i en skokartong liksom... 
 
Klockan 18.00 var det dags för premiären av Jurassic World på Royal med andra kusiner, som jag sett fram emot den! Filmen lämnades med en följetong så vi kan definitivt förvänta oss en till! Efteråt hade vi bordsreservation på Pinchos och sist jag åt där var i Kristianstad, inte världens bästa smakupplevelse men all sällskap vi var i, så var det enklast med något som Pinchos! 
 
Blev en drink på Lilla Torg sen på Green Chili, fick även testa på en ny drink av min kusin. Det bästa när man är i ett stort sällskap, se om det finns något nytt man kan lära sig att tycka om. Jag själv föredrar inte att ta något nytt på hemmaplan med tanke på priserna som råder och rädslan av att det ska vara äckligt så man har kastat pengarna i sjön, haha.. Bästa sättet är bland stora sällskap och utomlands på billiga pubar, hah! 
 
Vi får se vad dagens planer blir, oavsett vad så kommer det vara jättekul! Jag är i Malmö, en av de bästa städerna jag vet med ett fantastiskt sällskap. Imorgon åker jag hem, men har haft så kul! Vi får se hur lång tid det dröjer innan jag kommer hit igen, men nu ska vi njuta av dagen! Ha en fantastisk helg allesammans!! 
 
Puss! ♥
Började dagen med färskpressad juice till frukost! 
Folkhav som är lika ivriga som studenterna! 
Där har vi George i blå skjorta!! Så svårt att fånga på bild, haha! 
Gillar att denna klass kastade konfetti, en fröjd för bilder! 
Wooohooo!! He made it!! 
Dags att åka iväg! 
Någon hade festat så hårt att denne tappat klacken till sin sko, haha! 
Att åka nedcabbat var längesen! 
Framme på mottagningen. Min kusins fina son! 
Italienskt tema och maten var så god! 
Lite smått och gott! 
Fina George! 
Detta är precis vid min kusins område, så fint! 
Dags för bio! 
Vi överraskade kusin Daniel igår på restaurangen då han fyller år på måndag!