/ Life of Sofie /

Onsdag 6 Juni 18| Nationaldagen i Skåne

God eftermiddag allesammans. Har precis avnjut en god (sen) frukost med fint sällskap. Befinner mig som sagt i Malmö just nu och sov över hos min kusin Cecilia inatt med syrran. En av de bästa sakerna med Malmö är att det är så otroligt mångkulturellt, så idag åt vi manaish som är rätt vanligt i Libanon. Fick mig att tänka på Libanon och framförallt, sakna det! 
 
Jag och morsan satte oss på ett plan vid 08 tiden igår morse, hade sällskap av Brolle. Minns ni honom? När H åkte till Malmö för någon månad sedan och nu var det min tur, haha! Mammas bror hämtade oss och skjutsade oss till hennes andra bror där vi stannade dagen ut. Blev en ganska rörig första entré för mig, råkade slå grinden på mitt finger så mina kusiner fick möta en ledsen Sofie, haha... Men det blev bättre med tiden, men jag är verkligen en av de klantigaste personerna på jorden, herregud.. 
 
På eftermiddagen drog jag och mina kusiner till Mobilia för att käka glass och testa McDonald's nya sötpotatispommes, har fått höra både negativa och positiva recensioner och jag har bara bra att säga. De var jättegoda! När vi kom hem började jag och Maria att fixa oss, för att sedan bli upphämtade av syrran och kusinen Rebecca och styrde riktningen mot Cecilia. 
 
Vi stannade hos Cecilia en stund innan vi gav oss ut på stan. Blev en liten tapas middag (då jag fortfarande var mätt från glassen och pommesen) på La Roche på Lilla Torg. Vi alla var inte speciellt hungriga så det var perfekt. Efteråt styrde vi till Victor's på Lilla Torg för att fortsätta kvällen. Min kusin Maria blev 18 helgen innan så detta var hennes första lagliga. Så kul! När vi var trötta och nöjda så drog vi hem för att slockna direkt. Perfekt första dag här i Malmö, som jag saknat det! 
 
Idag har vi inte hunnit så mycket mer än med vår sena frukost, vi får se vad planerna är för dagen. Inte helt bestämt! Imorgon är det dags för min kusins student och det ser jag så fram emot. Ska bli så kul! Älskar studentmottagningar och den lyckliga dagen. Igår var det 4 år (!!!!!!!) sedan jag tog studenten och det är galet. Tänk vad tiden går! 
 
Nu måste jag börja avrunda. Ha en jättefin Nationaldag allesammans. Jag älskar Sverige från hela mitt hjärta och är så tacksam över mitt hemland. Hoppas det är ömsesidigt överallt. Puss! ♥
 
Min kusin tog en Bananasplit, inte lite liten???? 
Körde en spansk potatisomelett och scampi med vitlök, så gott! 
Lilla Torg var smockfullt! 
Cider är en klassiker ♥
Den bästa flaggan jag vet ♥