/ Life of Sofie /

Torsdag 21 Juni 18| Fantastiska dagar

God morgon allesammans! Klev precis ur duschen, å väl i duschen insåg jag att det har gått alldeles för lång tid sedan jag skrev. Man får alltid så mycket uppenbarelser i duschen, eller hur? Antingen är det argument man skulle klara idag, saker man kommer på som man kan uppnå utan några problem eller dylikt. Jag fick dock inte världens gudomligaste uppenbarelse, utan något jag själv borde kommit på, haha! 
 
I alla fall! Jag befinner mig i Karlskrona just nu! Kom hit i söndags och är nästan i slutet av min resa. Det har hunnits med massor och denna fantastiska stad och öar har imponerat mäkta på mig. Dock är ju Stockholm överlägset, det tycker jag nästan alltid, haha! För mycket hemkärlek ♥
 
I söndags när jag kom hit åt vi pizza på Sorrento, tydligen ett bra (?) ställe här i Karlskrona. Efteråt blev det glass på Glassiären, ett ökänt ställe och kännetecken för Karlskrona. Solen sken och det var perfekt med glass! På kvällen åt vi varma mackor framför fotbolls-VM (yiippppieeee, NOT!) och la oss sent. 
 
I måndags blev det faktiskt en sväng till Malmö! H och hans killkompis skulle på konsert och då passade jag på att följa med och eventuellt träffa någon! Jag körde faktiskt helt själv från Karlskrona till Malmö, både dit och hem! Dock var hemvägen inte ett val jag fick rösta i, smh... 
 
Väl i Malmö träffar jag på min tjejkompis Gabriella som jag inte sett på evigheter, jättekul! Vi fikade på Condecco och catchade upp om allt som hänt på sistone. Efter det så överraskade jag mina kusiner, jättekul! Tur att jag tog mig in då det var skottlossning i Malmö som jag inte hade en susning om. Herregud :-)))))
 
I tisdags och igår har vi mest degat. Tagit det lugnt och kollat runt. Igår var vi på Marinmuseumet då Karlskrona är väldigt känd för dess historia om fartyg och skepssvarv. Häftigt att se! 
 
Idag ska vi på Lövmarknaden på Stortorget och stadens gator, en folkfest med mat, underhållning och marknadshandlare. Kul att jag är här på en av Karlskronas mest populära dagar, återstå att se hur det är! Efter det ska vi börja förbereda inför midsommar! Ganska mycket att stå i.... Å ikväll har vi bokat bord på Biobaren, enligt H så är det Karlskronas bästa burgerställe, återstå att se hur det är där med.. Jag är lite skeptisk ;-) 
 
Nu ska vi börja röra på oss. Få tummen ur röven... Ni får ha en jättebra dag och midsommar så hörs vi efter det! Drick inte för mycket snaps som jag sa till min kära faster ;-) Finns en morgondag med! Å om ni ska lägga blommor under kudden så tycker jag ni lägger det i en påse så ni undviker kryp också, hehe!! Puss på er!! ♥
 
Fick äntligen kliva på planet efter 20 minuters väntande på bussen till flygplanet. Men sedan väl på planet fick vi vänta cirka 40 minuter innan vi lyfte. När jag väl landar i Karlskrona och blir upphämtad fastnar vi bakom en traktor som körde 10 km/h. Söndagen var dagen då alla transportmedel testade mitt tålamod, haha! 
Fina Hoglands park! 
Min pizza! 
I måndags lunchade vi på Nya Skafferiet. 
Därefter blev det glass på Glassiären. 
Massor med smaker! 
Killen i bakgrunden suktar efter H:s glass, haha! 
Min mjukglass. Bästa strösslet! 
Kanalen i Malmö. Fina fina stad! 
Fika på Condecco med min tjejkompis. 
I tisdags gjorde vi lite sightseeing och då fick jag se Karlskronas högskola BTH. 
Väldigt fin skola. Skolan utvecklar och blir mer modern. 
Provade ett annat glasställe på kvällen. Café Gelato. Supergott!
Lite promenad i Karlskrona igår. En "tunnel" som grävdes för att först flytta vapen (då de inte ville frakta det uppe på gatorna och över kullarna bland allt folk) men fick ett annat syfte efteråt, men något som tyvärr inte gick igenom. Väldigt fotogeniskt dock! 
Marinmuseumet hade en ståtlig entré. 
Modellskepp. 
 Inne på Marinmuseumet. 
Nere i Skeppvrakstunneln. 
Galjonsfigurer. Så fina! 
Hemma hos H:s mormor och morfar efter Marinmuseumet fick vi träffa hans morbrors hund Viggo, sötaste vovvsingen! 
H ger pengar till Rosenbom. En tradition när studenterna i Karlskrona har mösspåtagning är att avsluta dagen vid Rosenbom och ge honom pengar.