/ Life of Sofie /

Måndag 19 Mars 18| På rosa moln

God kväll allesammans! Öppnade min mejl precis och fick en riktigt god nyhet, jag har klarat av min komplettering för en delkurs i Kriminologin i vintras. När jag var bortrest till Malta så missade jag lite skola och sedan har så mycket av livet kommit i vägen så det liksom aldrig togs tag i. Ursäkter, absolut. Men vissa saker går inte att se förbi. I alla fall, i helgen gjorde jag den hos H och igår skickade jag in den. Så det känns jättebra! Trist med gammalt groll men nu är det över, woop woop för mig!! 
 
I alla fall. Andra goda nyheter är att jag inte behöver betala tillbaka någon restskatt, woohoo!! Har varit ett jättestressande moment för mig, just för att jag fått betala tillbaka två år i rad. Å då är man säker på att den "traditionen" hålls i liv detta år med. Icke sa nicke! Satt där livrädd på föreläsningen när jag inte kunde vänta längre och var rädd att mina klasskamrater skulle få se ett raseriutbrott, men istället fick de se en överdrivet glad Sofie istället, föredrar det andra alla dagar i veckan ändå, haha! 
 
Idag så har jag haft första skoldagen denna vecka och det har varit jätteintressanta lektioner. Första träffen var en föreläsning och sedan fick jag träffa min nya grupp för denna delkurs för att diskutera vår redovisning vi ska hålla i. Jättekul att få träffa nya människor! Vi käkade lunch och spånade på lite idéer. Väldigt intressant! Efteråt var det dags för seminarium i två timmar och sedan var skolan slut för dagen. Jag laddade min mobil och sedan begav jag mig till Östermalmstorg för att träffa två av mina favoritmänniskor! 
 
Vid Ö-torg så träffade jag på min fina H och det var lika kul att få se honom igen trots att det var mindre än 24 h sedan vi sist sågs. Sedan begav vi oss mot Svampen för att träffa min fina faster och käka middag med henne! Vi bestämde oss för TGI Friday's och det var kul, längesedan. Fick världens craving på deras goda Jack Daniel's sås, haha. Vi hade såååå trevligt och det vet jag var ömsesidigt från alla håll. Är så glad att min faster fått träffa H. Nu har vi betat av bra med släktingar på typ två dagar, haha. Grymma är vi! 
 
Efter lite mer än två timmar var det dags att tacka för oss, hade en fantastisk eftermiddag med bästa faster! Jag följde honom till tåget och kramade honom extra hårt. Min fina H ♥  Sedan var det dags för mig att sätta mig på tåget. Tog mig cirka en och en halvtimme att komma hem när det egentligen ska ta cirka 35 minuter, jag var inte glad kan jag säga er. Jävla SL!!!! Men jag var alldeles för glad på tåget för att ägna alldeles för mycket energi åt det. Ännu en fantastisk dag. Är så glad!! Hoppas alla ni också mår bra! 
 
Nu ska jag strax sova och imorgon blir det IKEA för hela slanten, dags att fylla på lite nya möbler i syrrans lägenhet. Ser fram emot det! Är en rätt fullsmockad vecka men då lever jag som bäst!! Full rulle allllll the time!! Hoppas ni haft en bra start på veckan!! Puss på er!! ♥
 
Gillade TGI Friday's på Östermalmstorg. Möjligtvis mer än den på Kungsan?? 
Jättegod burgare med sötpotatispommes<333