/ Life of Sofie /

Onsdag 28 Mars 18| Full rulle

Hallå hallå allesammans! Uppdatering från Malmö kommer här som utlovat. Det har varit full rulle sedan jag kom hit så bloggen har blivit lite åsidosatt. Jag ska ta igen alla dagar som passerat nu och så utlovar jag en riktigt bra bildbomb! Bra kompensation, va? 
 
I måndags hade jag en väldigt hektisk morgon och det var så skönt efter att varje ting blev uträttat. Jag startade morgonen med min tredje hårlaserbehandling, minsann ingenting skönt men så värt! Bokade en fjärde och begav mig sedan till skolan. Hade gruppmöte med mina klasskamrater en timma innan vårt seminarium började. Seminariumet varade i 2 h och sedan åkte jag raka vägen hem.
 
Packade klart det sista och blev skjutsad till flygplatsen av pappa. Man märker att påsken är på G då det var otroligt mycket resenärer. När jag väl kom fram till Malmö fick jag skjuts hem till H av bästa kusinen Rebecca och så catchade vi upp lite från sist. Väl hemma hos H blev jag bjuden på jättegod middag (hur fan kan jag ha missat Mango Chutney ända fram tills i måndags?!?!?) och sedan väntade vi in mina kusiner George och Maria. När de kom så spelade vi Med Andra Ord (som jag släpade med ända från Stockholm, lol) och åt massa gottis. Måndagen blev perfekt tillslut! 
 
Igår så tog vi det lugnt hemma och åt gårdagens rester till lunch. 15.30 sätter vi oss på tåget till Kristianstad för att träffa vår kompis Viktoria och hennes kille Johan. Första gången i Kristianstad, kul att se en ny stad! Vi hängde först hemma hos dem och spelade spel på Playstation, körde Jackbox bland anant och jag älskar verkligen det spelet! 19.30 hade vi reservation på Pinchos, ett ställe som jag hört talats om men aldrig testat. Kul att se vad dem erbjöd! 
 
Jag och H delade och beställde in en massa som lät gott. Det är ett kul koncept, men det är lite som alla säger, maten är inte värt det priset. Man går väl mest dit för upplevelsens skull. Men drinkarna var i alla fall otroligt goda! Det har jag hört talats om också! 22.00 beger vi oss hem mot Malmö och hade haft en fantastiskt rolig eftermiddag med Viktoria och Johan! 
 
Idag så har vi sovit ut och gjort lite uppgifter vi måste göra innan vi begav oss till stan. Skönt att ha det avklarat så att man kan gå runt där utan någon stress på stan. Vi hade dock två ärenden på stan men det löste vi snabbt och tog oss en välförtjänt lunch på Saluhallen. Något vi missat helt, så mycket de hade att erbjuda! Vi tog en varsin saftig burgare och njöt. Blev även lite glass till efterrätt, riktigt nice! 
 
Nu är vi hemma igen, i en ganska stor matkoma fortfarande och tar det lugnt. H ska tydligen introducera mig till något Playstation spel som han tjatat om, haha. Kvällens planer är att dra till min kusin Rebecca och umgås med henne och hennes pojkvän, ser fram emot det! Hoppas ni alla har det bra och så hörs vi senare. Puss! ♥
 
Min favoritplats. 
Gillar deras interiör! 
Våra smårätter! 
Min var Soda Pop och H:s var Röda Remmar. 
Det blev jul igen!!! ALLTSÅ DÖ VINTER DÖ!!!
Har vi gått tillbaka i tiden? Så less på detta väder.
Inne på Malmö Saluhall.
Våra burgare. Tog en French, rekommenderas ifall ni är där! 
Supergod glass som låg alldeles intill, rekommenderas med!