/ Life of Sofie /

Söndag 18 Mars 18| Toppenhelg!

Hallå allesammans! Klev precis ur duschen, så himla välbehövlig. Det spelar ingen roll hur länge jag sitter på ett plan, kan vara en kvart (okej typ omöjligt men ändå), en timme eller 10, jag känner mig lika ofräsch oavsett. Förmodligen för att det inte finns någon ny luft i planet och allt är så himla kvavt, ryser av tanken hur obehagligt det är egentligen att flyga. Trångt och svettigt. Men ändå är flyga det bästa jag vet, ironiskt? Jag försöker alltid att tänka positivt i alla fall, oavsett omständighet! 
 
Nog med det. Nu är jag Stockholm bound igen! Kom hem för cirka två timmar sen efter en jättehärlig weekend i min andra favoritstad; Malmö. Torsdags eftermiddag begav jag mig efter en stressig dag hemma, ännu skönare att komma iväg då. När jag väl var framme hade bästa H gjort nachotallrik, supergott! Mwah *italiensk gest*. På kvällen glodde vi film och jag pluggade lite. 
 
I fredags begav vi oss till min "gamla" skola för att hämta ut min tenta. Det var vemodigt, saknar verkligen Malmö Universitet. När vi var klara drog vi till Tamnack Thai för att käka lite lunch. Tror nog det är det billigaste thaihaket i Malmö och så gott! Första gången för H dock och då har han ändå bott i Malmö i några år nu, illa haha! Vi insåg att jag har typ testat mer ställen i Malmö än vad han har, haha! Vi handlade sedan lite dryck på Systembolaget och käk på ICA innan vi begav oss hemåt. 
 
Väl hemma pluggade jag jättehårt så jag fastnade i mitt pluggmode och vi åt på riktigt inte vår middag förrän 23.30.... Vem äter ens så sent????? ALDRIG IGEN! I så fall får man gå utan middag, haha. Vi åt jättegod mat och jag gjorde oss goda drinkar. En toppenfredag! Hela lördagen så jobbade H så jag donade i lägenheten, städade och gjorde det fint. Handlade lite förnödenheter och tog en promenad i den friska luften. Ibland kändes det som vår och ibland var istiden tillbaka igen. Sverige i sitt sanna esse. Kan aldrig bestämma sig för en årstid! 
 
På eftermiddagen begav jag mig hem till min kusin för att träffa han och resten av familjen. Då blev det Tamnack Thai igen, haha. Klagar inte dock! Vi åt det, pratade och hade kul. Såg även ett avsnitt av Black Mirror. Wow, måste verkligen börja kolla på den serien. Verkar sinnes!! När vi var klara skjutsade min morbror hem mig och då gjorde jag det mysigt tills H skulle komma hem. Köpte hem mat och tände ljus, han blev väldigt glad. Woop woop, poäng till Sofie! 
 
Idag så skippade vi frukosten för att käka brunch med min kusin Cecilia och hennes pojkvän Mattias. Med tanke på hur många kusiner jag har så introducerar jag dem en och en till H, det kan nog behövas, haha! Annars skräms han iväg! Vi åt en god brunch på Café Ceder i närheten av Värnhem. Vi satt där i lite mer än 2 timmar och varvade mat med en massa babbel. 
 
Sedan vid 2-hugget var det dags för en ny destination och en ny kusin att träffa. Nu skulle vi träffa Rebecca och hennes kille! Vi drog hem till dem där vi spelade jätteroliga sällskapsspel och blev bjudna på tacos och massa gottis. Bästa värdarna! Vi hade lika kul där och jag insåg vilken fantastisk familj jag är omringad av. Som bryr sig så mycket, finns inget bättre. Vid 6-tiden var det slut på det roliga och Rebecca körde mig till flygplatsen och vinkade sedan av mig. Är full på ny energi och jag har verkligen haft det så kul. Fantastisk fantastisk helg. Livet är verkligen så fantastisk och jag vill inte jinxa men jag måste få yttra min tacksamhet ändå. Man ska försöka att alltid vara tacksam för man vet aldrig vad som händer. Vara positiv framför negativ, alltid. 
 
Nu ska jag fortsätta städa klart och sedan snart lägga mig. Imorgon är det dags för skola, en ganska lång dag. Men sen ska jag faktiskt träffa H! Det dröjer inte lång tid innan vi ses igen, haha. Han kommer över dagen så efter skolan ska vi ses och käka. Blir mysigt! En bra start på måndagen sannerligen. 
 
Vi hörs senare, hoppas ni haft en lika fantastisk helg som mig! Puss! ♥
 
Hur smarrigt?! 
Årsmöte på Värnhem, haha! Kunde inte sluta skratta åt detta! 
Tamnack Thai rekommenderas! OBS, ej sponsrat. Önskar det dock..
Dags att plocka på sig lite mat. 
Varför kan inte folk respektera att jag har en blogg och vill ta fina matbilder? Kan de liksom låta bli att ta mat innan jag fotat färdigt? Fyfan vad less man blir....
Vi fyllde två sådana här hinkar, det tyckte Rebecca var rimligt. Haha!