/ Life of Sofie /

Torsdag 22 Mars 18| Fantastiska dagar

God kväll allesammans! Klev precis ur duschen men ska snart gå in igen, sitter här med hårinpackning egentligen. Jag vet inte varför men tycker det är så mycket skönare att gå ut med hårinpackningen än att sitta där inne och vänta ett litet tag. Hoppas det påverkar håret bättre och jag kan hinna vara produktiv samtidigt, haha! 
 
Vad har ni hittat på dessa dagar då? Igår så kom H upp till Stockholm och vi drog först till min skola för att returnera en bok och begav oss sedan mot Rådmansgatan för att käka lunch på Babel Deli som jag hört är väldigt omtalat! Å det var smockfullt med folk, precis som jag förväntade mig. Men guuuuud så värt det var! Så satans gott! Jag är ju halvlibanes så min standard är nog lite högre än de flestas men WOW! Så gott och inte farligt dyrt heller med så mycket mat! Rekommenderar det alla dar i veckan! Ska lätt tillbaka för att testa annat. Såg ut att finnas så mycket gott! H var också väldigt nöjd! 
 
Sedan hade jag studiebesök i Riksdagen så vi separerades. Det såg jag väldigt mycket fram emot! Tydligen skulle vi in samtidigt som någon EU-kommission så det var jättemånga svarta bilar med mörktonade rutor och en kortege av polisbilar. Ballt! Vi fick träffa Rossana Dinamarca, en riksdagsledamot i Vänsterpartiet. Jätteintressant att lyssna på henne. Det varade i cirka en timma och sedan var det slut. Var lite besviken, trodde vi skulle få se lite av Riksdagen, Icke sa Nicke! 
 
När jag och H möttes upp igen så strosade vi runt, hamnade på Gallerian och käkade något jag alltid gjorde när jag var i stan förut och då stan var något speciellt att vara i. Nämligen en brownie med mjukglass från American Cookies! Lika gott och mäktigt som förut. Kul för H att testa det i alla fall! Vi fortsatte strosa lite mer i Gallerian och tog det lugnt. Njöt av varandras sällskap! 
 
När vi var hungriga bestämde vi oss för att gå på Vapiano på Stureplan. Jag tog pasta med scampi i vanlig ordning, alltid så gott! Vi satt där och talade om allt mellan himmel och jord. Hade haft en fantastisk dag med honom! Följde med honom sedan till Centralen och vinkade av honom innan jag begav mig hemåt. Hann inte vara hemma särskilt länge innan jag gick på en långpromenad med Emma. Var supertrött då men såg så fram emot att få träffa Emma! Vi gick en redig promenad och babblade om allt som hänt på sistone. Jättemysigt att avrunda kvällen så! 
 
Idag så var det ett till studiebesök i Riksdagen men tror ni inte jag försover mig? Å idag fick de dessutom se lite rum, så himla typiskt!!! Är så arg... Men men!! Får boka en privat guidad tour sen, haha. Men åkte till skolan lite senare för att träffa min grupp och diskutera lite vårt projekt. Vid 14-tiden hade vi föreläsning av Carin Holmberg, sociolog och föreläsare. En lärorik och intressant föreläsning! När jag kom hem tog jag det lite lugnt och städade rummet lite grann. Därefter begav jag mig till Olivia för att träffa henne och Emelie! 
 
Vi köpte hem McDonald's och myste med Leopold. Jättemysigt! Hennes fina son, han är verkligen helt fantastisk. Så söt och lugn! Vi satt och gosade med honom och babblade om allt. Bestämde oss vad vi skulle hitta på härnäst och det verkar som att brunch är tanken, säger man aldrig nej till! 
 
Nej, nu ska jag börja röra mig mot duschen och tvätta av hårinpackningen. Sedan ska jag sätta på mig ett nytt plåster på pekfingret, råkade nämligen strypa den igår. Ni vet när man ska dra av pristaggar från nya kläder med sina fingrar? Jag skulle göra det igår på Levi's tishan. Tror ni inte plasten är hårdare än fkn stål? Så den skar rakt in i fingret på mig och det gick in så otroligt djupt. Jag vara typ illamående i flera h efteråt, haha. Ska från och med nu vara mycket försiktigare!! 
 
Vi hörs senare sötisar, snart helg. Min började idag, ingen skola imorgon. Woohooo! Puss på er! ♥
 
Fantastisk interiör på Babel! Älskade det! 
Blir hungrig...
Fina Riksdagen som verkade vara under konstruktion! 
Säkerhetskontroll var givet.
Supergott men så mäktigt! 
Detta var något som var gjort för mig. H bokstavligen puttade mig in i utmaningen, haha. 
Supergott! 
Pappa Sebastian busar med Leopold! Såååå gullig!