/ Life of Sofie /

Fredag 11 Maj 18| På bättringsvägen

Hallå allesammans! Bloggen har ekat lite tomt dessa dagar men jag har varit på bättringsvägen ända sedan i lördags kväll då jag kom hem, så det är ingen fara med mig åtminstone! Men har haft skola och massa annat denna vecka och då blir det svårt att hålla farten. 
 
Jag mår mycket bättre *peppar peppar* och är tacksam för allt. Sådana tillfällen blir man så extremt skör och bara tacksam för allt man har. När man är sjuk är det enda man vill att bli frisk. Men när man är frisk tänker man på allt annat än att vara tacksam för att vara frisk. Så jag försöker vara i den tankebanan nu, att vara tacksam för allt. Man får inte glömma bort det! 
 
Nog om det, min vecka har varit riktigt bra. I onsdags hade jag mitt första seminiarium för denna delkurs, två kvar! Aaah vad tiden går! Snart har jag mitt FÖRSTA sommarlov också! Det var ett tag sedan man hade det, haha! Sedan dess har jag varit ledig och det är så skönt, långledigt for win! 
 
Ikväll ska jag träffa Cornelia och Alexandra för en liten "avskeds"-middag. Cornelia flyttar tillbaka till Borås på söndag och det är jättetrist, men samtidigt är vi glada för Cornelias skull, det är där hon hör hemma och är lyckligast! Så när hon är lycklig, är jag lycklig! Vi ska göra hamburgare och bara umgås, det ser jag fram emot! Tills dess ska jag läsa kurslitteratur och bara ta det lugnt. 
 
Nu ska jag börja avrunda och ta vara på dagen. Vi hörs senare, puss! ♥
 
I tisdags var jag i stan med Emma och då käkade vi lunch på Miss Behave Bar vid Skeppsbron. Första gången och väldigt mysigt! 
Jag tog en jättegod burgare! Emmas Caesarsallad såg extremt god ut och snacka om att plocka poäng när de bara serverar de krispigaste delarna av salladsbladet? U GO MISS BEHAVE BAR!! 
Mjukglass i Kungsträdgården. 50 kr för detta??? Lokalitet är viktig i denna punkt. Rör dig lite längre bort från mitt i city och du har glass för 30 kr istället, jäkla turistfällor!! 
Körsbärsträden blommar inte speciellt länge men fortfarande en fröjd för ögat!