/ Life of Sofie /

Söndag 20 Maj 18| Ryssby & 50-årskalas

Hallå allesammans! Jag är nu tillbaka i orten, blev en liten out-of-town-weekend denna helg. Oavsett vart man än åker så är ens hemplats alltid så speciell. Man ser det med nya ögon och är så oerhört tacksam. Ens trygghetszon som man inte vill byta ut mot något. Speciellt nu när jag vart illamående hela förmiddagen, så är det så skönt att bara få komma hem och nu mår jag redan bättre! 
 
Igår satte jag och H oss på ett tidigt tåg mot Alvesta. Dagens planer var 50-årskals i Ryssby, hos hans moster. Hennes man blev 50 som sagt och det vankades släktträff och kalas. Jag måste erkänna att jag var lite nervös men visste att det skulle släppa snabbt. När vi kom fram i Alvesta så hämtade hans kusin upp oss så det var kul att få träffa på honom med, en av H:s käraste kusiner! 
 
Väl framme i Ryssby fick jag träffa på resten av familjen och vi gjorde oss hemmastadda. Vi var framme vid 13-tiden men gästerna skulle inte anlända förrän någon timma senare eller flera timmar senare, det var nämligen öppet hus! Solen sken och det var en väldigt härlig stämning. Vi "ungdomar" gick lite senare på eftermiddagen på en liten tour för att se hur det såg ut i Ryssby. Det var främst för mig som aldrig varit där innan. Roligaste var när H föreslog att vi skulle köpa glass klockan 7 på kvällen, jag bara: "ööööh ICA stängde för 2 h sen?". Inte samma utbud överallt, haha! 
 
Vid 23-tiden var kärringen Sofie trött och tackade för mig. Imorse vid 07 fick vi kliva upp, dags att packa allt och sedan åka tillbaka till Alvesta för att ta tåget hem. H:s pappa körde oss, väldigt schyst. Jag hade en jättetrevlig helg dag där borta och ser fram emot att få träffa H:s släkt snart igen! 
 
Kan konstatera att efter denna tågresa så är tågresor inte mitt transportmedel. Jag har åkt tåg på riktigt 6 gånger i hela mitt liv, 6:e gången imorse. Då menar jag tåg som regionaltåg. Den värsta tågresan var nog i Kanada när vi åkte från Ottawa till Toronto, 5 h hade jag en konstant illamående. Men sen förra vintern var jag tvungen att ge det en chans till, för att åka från Malmö till Karlskrona. Å då gick det förvånansvärt bra, jag tyckte det var behagligt till och med! Igår gick det också bra och då satt vi till och med BAKLÄNGES! Men jag tänker inte chansa mer, det är inte värt att må såhär. Tack SJ och Snälltågen för denna helg men NEJ TACK! No more! 
 
Till lite mer lyckligare nyheter så fick jag mitt resultat från min hemtenta i fredags, satt verkligen på helspänn hela dagen och väntade på mitt resultat! Blev sååå glad när jag fick det när jag inte trodde alls att jag skulle få det betyget. Förstå att jag bara har en examination denna termin och sedan har jag gått 1 år på uni? Tiden går verkligen så snabbt! Nu är jag helpepp på att kötta till sista salstentan och få ett välförtjänt sommarlov sen! 
 
Imorgon är sista föreläsningen och på torsdag har vi vårt sista seminiarium. Kommer blogga mycket bättre nästa vecka, inte lika upptagen som förra. Positivt och negativt! Allt har sina för- och nackdelar! Nu ska jag börja avrunda. Ska ligga i sängen och titta på Mad Men. H har dragit på derbymatch mellan Hammarby IF och AIK och jag får absolut inte titta på 13 Reasons Why och The Rain utan honom, så får vänta snällt till ikväll! Vi får se om det knappt blir någon serietittande ikväll då det är VM-final mellan Sverige och Schweiz. Men kan ni förstå att jag är ganska pepp på det ändå?? Trodde jag aldrig, haha! 
 
Hoppas ni haft en bra helg peeps, puss på er! ♥
 
Framme i Alvesta! 
En sorglig dag...
Den bästa på festen igår, fina Zelda ♥
Ute på upptäcksfärd i Ryssby. Så idylliskt! 
Fina Maja! 
Vi spelade Kubb, jag och H förlorade.. Vi var inga ödmjuka förlorare direkt, haha!