/ Life of Sofie /

Söndag 27 Maj 18| Life, you're doing me good

Hej i stugan!!!! Fick feeling (lol, använder aldrig det ordet ens!!) så tänkte jag ska passa på och skriva lite här innan den känslan försvinner. Fånga den! Hur står det till med er då? Haft en bra helg? Jag har haft så bra dagar att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Verkligen skummaste uttrycket? Varför säger man ens så? Lite som livet, skummaste någonsin. 
 
Jag har haft det superduperbra! Mycket fartfyllda dagar och då är jag i mitt rätta esse! I torsdags hade jag en heldag i stan med min mamma och syster! Vi strosade runt i city och gjorde lite ärenden innan vi bestämde oss för att hitta middagsställe. Blev på Strandbistron vid Strandvägen (ganska uppenbart) och det var kul att testa nytt. Hela Stockholm var smockat och det är inte underligt, med tanke på att så fort det dyker upp några solstrålar så är varenda svennebanan ute, haha! Jag hade så trevligt med mamma och syrran, vi ses ju i princip varje dag men det är inte ofta man umgås på sådana här sätt. Det vill jag ha mer av, mina fina ♥
 
I fredags efter H slutade jobbet visade jag honom vår grannort. Dags att göra lite sightseeing, det har vi varit dåliga på! Vi handlade med lite käk från ICA och satte oss på en brygga vid sjön och bara hade det mysigt. När han började retas funderade jag på att knuffa honom i vattnet. Det hade han förtjänat va? Vi promenerade runt lite mer och åkte sedan hem för att hjälpa mamma ordna ute i trädgården. Nu är det säsong för att hänga ute (ganska givet) och då är det dags för en årlig rensning. Fina dottern Sofie!! 
 
Igår och idag så blev det helgjobb. Det gick snabbt och hade kul med mina fina kollegor! Idag så är/var det Morsdag och förra året firade vi mamma med en god frukost så tänkte inte bryta den aktiviteten i år heller. I år blev det dock pannkakor till frukost, men fortfarande lika uppskattat. Vi hade dock kalkylerat tiden fel så jag fick slänga i mig frukosten innan jag åkte till jobbet. Väldigt trist, men gesten var det bästa ♥ Mamma fick pengar då hon åker till Rom imorgon! Jag är så glad för hennes skull, hon ska möta upp sin kusin från Kanada och de kommer ha så trevligt. Förunnar henne det verkligen! 
 
Efter jobbet idag mötte jag upp H och så handlade vi hem mat. 3 månader idag för oss. Ändå känns det som att vi varit med varandra längre, men tiden går snabbt när man har kul ;-) Vi gjorde hamburgare och glodde serie. Idyllisk söndagskväll må jag säga! 
 
Nu ska jag börja avrunda här. Vi ska glo mer serie och sedan sova. Veckan som kommer vankas tentavecka och jag får helt enkelt låsa in mig. Sedan är det sommarlov!!!! Kan inte förstå det! Är så pepp! 
 
Vi hörs! Puss puss puss puss! ♥
 
Skagenrörawraps med drömmig utsikt. 
H tog en Caesarsallad. Ni vet det där när man tror att man nöjer sig med sin egen mat? Nääää, inte jag heller. 
Vi upptäckte det här från ingenstans. Det ser ut som att vara framtaget ur en saga? 
Jag älskar syrener, så fint! Vill sitta i den parken och bara vara.
God frukost som man knappt fick uppleva... 
Maxbröd for the win!!