/ Life of Sofie /

Söndag 6 Maj 18| Smärtsam vecka indeed

Hallå allesammans! Har precis pausat upp Mad Men och ska skriva lite här innan jag för omväxlingens skull ska laga mat idag! Det brukar alltid vara H men nu sitter han och tittar på ishockeymatchen så om vi ska få mat idag får jag väl ställa mig vid köket och göra i ordning det, haha! 
 
Vilken HELG! Ni som har mig på Instagram eller Snapchat såg att jag var på Danderyds sjukhus igår. Jag fick alltså åka in vid 4-tiden då jag haft hemska smärtor under dagen. Så, det berodde på att under vårt samlag (lol) så kom H åt mig på någon punkt (ej analt!!!) så det gjorde svinont. Jag blev sängliggandes och det värkte i hela kroppen. Vi ringde Vårdguiden vid cirka 1-2 tiden och då bad de oss avvakta, ta en Ipren och vila lite. Men vid halv 4 hade jag inte blivit bättre så då ringde vi tillbaka och då hänvisade de oss till gynakuten på Danderyds. 
 
Så mamma och syrran hämtar upp oss och vi åker dit. Jag var inte taggad för fem öre, haha. Jag skriver in mig och får träffa en barnmorska och får dra hela storyn. När hon ska ta blodtryck så känner jag att det svartnar för ögonen, min syster var med och sa att jag även blev helt likblek, började svettas och mina läppar blev blåa. Jag mådde inte bra. De lägger mig på en brits sedan som jag får ligga i medan man ska vänta på en läkare/gynekolog. Under tiden kommer det några sköterskor som tar lite prover (det jag mest fasade över) och sedan fick jag bara vänta. 
 
Vid halv 7 ungefär fick jag träffa en gynekolog/läkare. Hon var så proffsig och snäll. Kände mig väldigt bekväm i hennes händer och detta är ju också första gången jag går till en gynekolog så det var lite speciellt men hon gjorde hela upplevelsen jättebra. Då visade det sig att det blivit en slag på min cysta och det kommit ut blod. Å det var orsaken till att jag hade så fruktansvärt ont. Fick sedan ligga kvar i en timme för att alla värden ska vara normala innan jag kunde åka hem och det var dem! 
 
Vi åkte sedan till McDonald's och tog en sen middag. Min tacksamhet till mamma, syrran och H igår är obeskrivlig. De var så hjälpsamma och så lugna och försiktiga. Så många gånger jag bröt ihop, blir ledsen nu redan när jag tänker på det, haha. Det var verkligen en kämpig dag och mycket sattes på prov. Även personalen på gynakuten var fantastiska, så lugna och trevliga och att jag fick hjälp väldigt snabbt. Eloge till dem med! 
 
Jag är jätteglad över att vara hemma igen och vill bara bli frisk så fort som möjligt. Det gör fortfarande lite ont men jag kan åtminstone gå och röra på mig tillskillnad från igår. Det är ett STORT framsteg. Gynekologen skulle höra av sig om en vecka ifall de provena hon tog var något ovanliga, men jag håller tummarna att allt är som det ska! Oavsett så kämpar jag mig igenom allt! 
 
Hoppas er helg varit bättre än min, men jag vet att jag tagit mig ur den tusen gånger starkare. Puss! ♥
 
Isolerad! 
Sparade bandet. Min syster tyckte jag var knäpp men kan vara bra med påminnelser ibland! 
Detta var inte det roligaste. Detta är på min vänstra arm. Vi skulle köra först med högra armen så sköterskan sticker mig men då spräcker hon mitt blodkärl så då får vi börja om på min vänstra arm. Har inte varit så glad som då!!!! :-))))))