/ Life of Sofie /

Torsdag 3 Maj 18| VUXEN

Hallå allesammans!! What's up? Inte solen i alla fall. NÄR BLIR DET VÅR/SOMMAR PÅ RIKTIGT?!?!?! Sverige är en hycklare. Gassande sol, blommor som kommer till liv och uteserveringarna börjar se sina första dar och sedan BOOOOOM! SLUT EFTER 3 DAGAR!! Regnet är utanför och visst är det mysigt, men nu har jag faktiskt fått nog! Jag vill ha värme! Sol!! Inga uteserveringar som stänger igen. Kom igen nu!! 
 
Skönt att ventilera ibland!! Nåja! Vad har ni haft för er dessa dagar? Jag hade skola igår och då hade vi introduktion till vår sista delkurs (aaaaaah!!!) och sedan en föreläsning. Tror denna delkurs kommer vara riktigt intressant! Ser fram emot den! Efteråt begav jag mig till Sundbyberg för min fjärde hårlaserbehandling! Jisses, vad tiden går.. Bokade in för en femte och jag hoppas på att efter det så har de partierna sett sina sista behandlingar. Peppar peppar!! Vill börja köra andra delar men vill göra klart detta först. Speciellt när jag velat det så länge, skönt att ha det överstökat först! 
 
På kvällen bokade jag och H tågbiljetter till hans moster nu i maj, hennes man blir 50 så vi ska ned dit och vara med på firandet. Ska bli kul att få träffa många av dem! Samtidigt nervöst, hehe.. Men blir jättekul! Idag så var det Dagen med D. En Dag som jag fasat så länge över. Jag skulle laga ett hål i en hörntand!! Denna vecka var inte så jättekul i mina ögon, först hårlaserbehandlingen som inte är det skönaste och sedan tandläkarbesök där jag visste att sprutor skulle vara involverade. Men attans vad skönt det skulle vara efter allt var avklarat! 
 
Men vet ni?? Det gick HUR BRA som helst!! Tandläkaren och tandsköterskan var superproffsiga och allt gick jättesmidigt. Sprutorna kändes knappt (kanske för jag bad om bedövning innan?) och det var jätteskönt. Vet inte om det var det jag mest fasade över? Har nämligen tagit ut massa tänder i mina "yngre" dar och då var det massa sprutor inblandade, så man fick lite flashbacks över den tiden. Å hur ofta jag klämde sönder min pappas hand, haha! Nu har jag verkligen blivit vuxen. Jag gick till tandläkaren SJÄLV och då när det värsta skulle falla in! Jag är så stolt över mig själv, haha! 
 
När jag kom hem tog jag det bara lugnt och vilade. Nu har jag vilat upp mig ordentligt och väntar på H som slutar lite senare idag. Imorgon har jag skola och sedan är det helg! Ska träffa Connebanan innan hon beger sig till Borås, ska bli supermysigt! Vi hörs i helgen sötisar, puss! ♥
 
Jag och Connebanan i inte våra så bästa dagar...