/ Utomlands /

London - dag 1

Efter ungefär 5 ynka timmar av sömn flög jag upp ur sängen! Jag var så redo för London och jag tror helt ärligt talat att London var så redo för mig med! Hoppas kan man åtminstone göra i alla fall *blink blink*. Jag packade net det sista, fixade mig lite granna och sedan körde pappa mig till Arlanda. 07.55 skulle mitt flyg gå! 
 
Strosade runt lite på Arlanda, tänkte köpa min traditionella avokadomacka på Joe & The Juice innan mitt flyg lyfte. Då hade de ingen avokado? ALLTSÅ VA? Jag var tvungen att be dem upprepa, haha! Joe & The Juice går typ runt på deras avokadomacka, haha for real! 
 
07.55 skulle flyget lyfta, men det gjorde det inte i vanlig ordning! Men cirka en halvtimme senare åkte vi iväg! Mot världens bästa stad! Jag varvade med lite läsning och musik under resans gång. Så skönt med väldigt kort flygtid! Var där på nolltid. Heathrow var gigantisk! Första gången jag landat där, så kul att se en ny flygplats! Var lite nervös när man skulle gå ur flygplatsen, ni vet det där "randomely selected", tur hände det aldrig, haha! Väskorna var framme när jag kom ut, så då var det dags att ta reda på hur man tar sig in till city! 
 
Det bästa med Heathrow måste vara att den ligger på tunnelbanelinjen, så man åker tunnelbana hela vägen in till city, så smidigt! Då det var konstruktioner vid vissa banor så fick jag byta två gånger, men det gick lika bra för det! Vid 13.00 tiden var jag framme på Trafalgar Square! Jag kikade runt lite där, knäppte kort och var en sann turist! Hade planer på att gå in på National Gallery efteråt, men det gick såklart inte om man hade en stor resväska med mig! Så jag gick till den närmsta tågstationen, vilket var Charing Cross och "checkade in" min väska där, lol. Smidigt och skönt! 
 
Strosade sedan runt på National Gallery ensam. Det var en häftig känsla! Att bara få ta allt i sin egen takt och göra saker i sin ensamhet, riktigt kul! En brittisk man frågade t.o.m. mig om jag ville bli hans gäst på en av utställningarna som håller på. Så himla söt! Tackade men hade andra planer, hehe. Medan jag strosade runt där väntade jag på att Viktoria skulle sluta skolan så vi skulle ses! Hade tänkt att gå ut ur galleriet och vänta på henne i solen, men så hör jag några förbipasserande säga: "Vart ligger van Gogh tavlorna nu igen?" och då kom jag på det! Vincent van Goghs tavlor fanns ju där!!! Vilken tur att jag inte missade det!!! Vincen van Gogh är en av mina favoritkonstnärer och jag har velat länge se hans mästerverk. 
 
Det var jättehäftigt att få se hans mästerverk, nästa gång hoppas jag på att få se det i hans museum i Holland! Lite strax efter jag sett tavlorna så var Viktoria äntligen framme! Blev kramkalas, så kul att se henne igen! Då jag var vrålhungrig så var det dags för lunchställe. Jag hade sett Five Guys påvägen till Trafalgar Square från tunnelbanestationen så dit ville jag gärna! 
 
Det var såååå gott! Rekommenderar verkligen alla, godaste burgarna <3333 Väl där satt vi och snackade om allt och catchade upp om saker och ting. Sedan bestämde vi oss för att dra till Oxford Street och det kan jag säga var inte bra, haha. Blev ju sugen på att köpa typ allt jag såg!!!!! Jag har nog inte shoppat i fysisk butik på jag vet inte hur länge?? Jag internetshoppar jämt då jag tycker det är bäst utbud där. Tji fick jag när jag var på Oxford Street! Så mycket snyggt!!!! Dock köpte jag ingenting (!!!!!) men en massa saker jag skrev ned som jag gärna vill köpa senare, haha. +- I guess! 
 
På kvällen åkte vi till Viktorias studenthall buddy! Vi skulle spendera kvällen med Emma, Carlo och Armin, personer i hennes korridor! Vi var i Armins föräldrars lägenhet, där vi drack och åt mat. Körde även lite lekar, bra get-to-know-eachother! 23.30 var vi framme på Bounce efter att ha tagit en Uber. Bounce måste nog varit det ballaste stället jag varit på! En bar med supercool interiör, väldigt laid-back, pingisbord och grym musik dånades ur högtalarna. Drack en jättegod cider och var lycklig över livet! Så kul att få vara i min favoritstad med bästa Viktoria och massa skönt folk! 
 
Jag blev även överraskad av min tjekompis Denise och hennes kompis Camilla! Denise hade flugit ned samma dag till London och skulle också spendera en helg där! Så det var jättekul att de kom dit och spenderade lite av kvällen med oss! Ju fler, desto bättre! 02.30 rörde vi oss därifrån, för då var vi alla lagomt trötta. Denise undrade om jag ville med till Café de Paris och det lät lockande, men vi hade planer som låg väldigt tätt inpå den tiden vi redan var inne på...... så det var dags att åka hem! 
 
Eftersom vi inte skulle sova i den lägenheten vi var i sist, så blev det väldigt sen läggdags! Ungefär vid 03.30 var vi i den lägenheten vi skulle sova i och det har aldrig varit så fantastiskt som att få se en säng som då. Cirka 3 h senare skulle vi gå upp.... fortsättning följer.... haha! 
 
Jag hade en toppen första dag i London och allt var verkligen frid och fröjd ♥♥♥♥♥♥
 
Världens bästa chaufför! 
Tempo i Arlanda. 
Insåg efteråt att det kanske inte var så smart att visa min bokningsreferens, tur nog så använde ingen den ;-) 
Bye bye! 
Sååååå mycket folk på Heathrow! 
Gillade denna majestätiska staty! Industriell men samtidigt modern! 
Solen sken i London! 
Trafalgar Square och en himla massa turister! 
Konst även utanför National Gallery! 
Entrén inne i National Gallery. 
Som inne i en kyrkas kupol! 
Inredningen var verkligen häpnadsväckande! 
Tyckte detta var så häftigt! Folk som satt och ritade av konstverk. Titta så duktig! 
Fantastiska tavlor överallt. 
Solrosor av Vincent van Gogh ♥
Inne på Five Guys! 
Jag har faktiskt ätit på Five Guys en gång förut. Men mycket ätande blev det inte. Det var New York 2011 och Five Guys hade blivit stjärnor över en natt bokstavligen, så kön inne i restaurangen var inte nådig. Man fick gratis påfyllning i väntan på maten, så det tog jag självklart vara på. Dock när maten kom var jag så mätt av drickan att jag fick i mig typ två tuggor... så därför har jag velat gå tillbaka till Five Guys efter det, för att få en rättvis bild, haha!
Detta var precis utanför Armins föräldrars hus! 
Ingången till Bounce! 
Hur häftigt? Vill definitivt tillbaka nästa gång jag är i London! 
Armins föräldrar hade en liten uteplats vid lägenheten och detta är synen man har. Hur fint? Hoppas alla kan simma bara..... lol!