/ Utomlands /

London - dag 2

Så efter lite mindre än 3 timmars sömn var det bara att upp och hoppa! Jag hade som sagt gjort en bordsreservation på Duck & Waffle klockan 08 (!!!!!) på morgonen, den enda rimliga tiden som fanns ledig! Man tänkte ju inte långsiktigt när man bokade så att säga eeeh :))))
 
Jag ville inte heller avboka då jag velat testa stället länge, dessutom om man gjorde det inom 24 h så skulle varje person debiteras 20 pund var! Då ville vi hellre få valuta för våra pengar, haha! Jag och Viktoria vaknade runt halv 7, båda helt sömndruckna och kanske fortfarande lite lulliga, haha!! Vi tog en Uber till HeronTower där Duck & Waffle är belägen. Jag har som sagt ätit på Sushi Samba två gånger som också är där, så jag visste var stället låg. Men när man knappt sovit hade vi ingen lust att byta en massa tunnelbanor, hehe.. 
 
Nu fick jag åka till toppen av byggnaden! På 40:e våningen hade vi vår nattmat frukost! Soluppgången lyste genom hela glasbyggnaden och det var fantastiskt att få bevittna det samtidigt som vi åt. Vi var såklart tvungna att ta våfflorna som konceptet mest handlar om. Supergott! Givetvis otroligt överprisat men jättekul att få uppleva en gång åtminstone! Sushi Samba åker jag gärna tillbaka till men Duck & Waffle känns som att det räcker med en gång. Utbudet är inte jättestort och så får man inte så mycket mat för det priset. Men jag är superglad att jag testade det, jag älskar HeronTowers utsikt och hela upplevelsen! 
 
När vår sittning var slut åkte vi raka vägen hem till sängen. Jag sov som en stock i cirka 5 timmar innan jag var reod att ta an dagen. Det var lite trist för vi missade mycket av lördagen, men jag var helt okej med det. Jag var där för att träffa Viktoria och jag har sett mycket av London, så då var prioriteringen av sömn mycket viktigare än att upptäcka London, haha! 
 
18.00 hade vi en till bokning! På en restaurang jag hört mycket gott om och som jag också velat testa länge. Nämligen The Ivy Chelsea Garden! Mest om deras fina inredning och hur de pyntar inför varje årstid, det såg jag fram emot att se med egna ögon och få testa! Jag var även utvilad så var redo att kasta mig an kvällen, hehe...
 
Viktoria beställde en lax och jag en biff! Pratade om allt mellan himmel och jord. Verkligen en reflektera över livet diskussion under middagen, superhärligt! Vi beställde även in en crème brûlée som vi delade på, mums! En riktigt fin dag med Viktoria ♥
 
När vi kom tillbaka till de andra så packade vi ihop våra saker och åkte till universitet där alla pluggar för att sova! Sista natten i London, det gick alltför fort! Men jag hade fantastiska dagar som jag kan leva på länge ♥
 
Titta vilken utsikt jag fick skåda i väntan på vårt bord! 
Såhär kan man äta varje morgon! 
Vår frukost! Kunde inte ungdå hashbrownien, bland det godaste jag veta! 
Det första min syster sa när hon såg den här bilden: "Camden Market?". WTF? Hahaha! Liverpool Streets tågstation givetvis! 
När jag vaknade från min koma satt gänget ute i den gassande solen. Man kunde knappt tro att det var september månad! 
Äntligen här! 
Fantastiska interiören! 
Vår goda mat! 
Väldigt lantlig miljö, kändes lite som att vara hos någon rik britt ute på landsbygden ;-) 
Passade på att ta en selfie i det grymma badrumsljuset!