/ Utomlands /

London - dag 3

Den sista dagen var i sin ända! På kvällen skulle jag sitta på ett flyg hem till kära orten och allt skulle vara i sin vanlig ordning igen. Bara många minnen rikare och nyladdat batteri! 
 
Jag och Viktoria vaknade upp i hennes rum runt 10-tiden och då hade jag börjat ta igen min sömn från de senaste dagarna, ganska lägligt, haha. Annars hade jag nästan behövt en semester från min semester! Faktiskt något jag vill testa. Att åka från ett land till ett annat för att vila upp sig från den tidigare, haha! 
 
Vi käkade lite frukost och bestämde oss sedan för att åka in till city för att möta upp Denise, som skulle vara med oss sista dagen då hennes tjejkompis som hon hade mött upp i London skulle åka hem till New York. Kan ni förstå att hennes vän åkte från New York på torsdagen till London och åkte hem 4 dagar senare? Helt galet, haha! 
 
Viktorias studenthall kompis Noémi följde med oss också, kul att lära känna ännu mer med folk! Vi begav oss till Notting Hill för att turista lite och äta lunch. Sist jag var i Notting Hill måste nog varit 2014, så det var ett tag sedan sist. De pittoreska husen och gulliga gatorna. Precis som alla andra turister knäppte vi en massa kort framför dem. Vi fick till och med en av husägarna att gå ut och säga till oss att dämpa oss då vi hade så kul, oooups. Synd bara att man bor på en av de mest turisttäta gatorna, då får man helt enkelt stå ut med massor av sådant ;-)
 
Vi gjorde något denna dag jag aldrig gjort innan. Sunday Roast!! En brittisk tradition som innebär att man käkar någon typ av kött med potatis, grönsaker, gravy och Yorkshire pudding! Alltsååååå, hur kan jag ha missat det tidigare!! Det var helt fantastiskt! Vi var på ett helt fantastiskt ställe också. Denise har bott tidigare i London och tog oss verkligen till ett grymt ställe där hon själv varit stammis på förut. The Elgin heter det! Dit måste ni om ni är i London, 5 av 5 Yorkshire pudding får den! 
 
När vi ätit klart handlade jag lite på Tesco för att ta hem lite brittiska delikatesser <333 Vi vinkade sedan hejdå till Viktoria och Noémi för att bege oss till Heathrow. Jag och Denise skulle sitta på samma flyg hem! Det var sådan slumpmässighet men så kul!! Jag hade haft en fantastisk helg med Viktoria och är så tacksam att hon kunde ta emot mig! Längtar tills hon kommer till Stockholm så jag får skämma bort henne! 
 
Innan vi helt begav oss till Heathrow mötte vi upp Denises vän pojkvän! Han hade varit så snäll och bevarat våra resväskor hemma hos honom och även varit så gullig att åka från lägenheten med väskorna och möta oss, så vi var nämre flygplatsen. Dock hade han missförstått stället vi var på, så det blev lite omväg ändå, haha... Men det var tanken som räknades. Jättesnäll kille! 
 
Vi fick ta Heathrow Express då vi inte hade mycket tid kvar. Jag som JUST bokade Heathrow för att kunna ta tunnelbanan till flygplatsen, jävla sk*t, haha. Som Denise sa: "It is what it is!", så inte mycket mer vi kunde göra åt det. Heathrow Express var i alla fall helt fantastiskt smidig och så snabb! Express säger ju det lite självt, men jag blev ändå förvånad, haha! 
 
Blev lite strosande på Heathrow innan vi satte oss på flyget hem. Inte ens 2 h tog det (!!!!!), helt underbart! Väl hemma väntade världens bästa pappa som körde hem oss. På återseende London, jag älskar dig såååå mycket♥
 
Viktoria och Noémi på tunnelbanan intill city! 
Denises kompis pojkvän bodde i ett gulligt område! 
Fina fina Notting Hill! 
Sååå gulliga! Bästa Denise och Viktoria! 
Inne på restaurangen.
YUUUUUM!!!
Gå hit!!! 
Fina tjejer på bussen! 
Kommer aldrig vilja sluta sitta på andra våningen på dubbeldäckare, känns verkligen som att man styr bussen, haha! Samtidigt får man panik varje gång bussen bromsar in framför en bil och tror att man ska krocka för det känns så oerhört nära! 
Denise och jag på Heathrow Expressen! 
Tog en Cookie Dough brownie (<33333) och en god wrap innan det var dags att åka. Billig paket för att vara London! Också väldigt schyst att dela med hur mycket kalorier man vräker i sig, man ba tack :)))))
 
That's it for this time!!!