/ Life of Sofie /

Tisdag 23 September 18| Lång vecka

God kväll allesammans! 
 
Har precis ätit en sen middag, standard hos familjen Haglund. Mamma har börjat köra litegrann med Linas Matkasse och det är verkligen helt fantastiska recept. Jag körde ju Linas Matkasse när jag jobbade på posten (fleeeera år sen haha) och reflekterade liksom aldrig över att be mamma beställa hem. Men bättre sent än aldrig ;-)
 
Annars! Vad har hänt på sistone? I fredags, lördags och söndags jobbade jag. Det gick fort så det var jätteskönt! Efter jobbet i lördags så träffade jag H, vi käkade sen middag på McDonald's och handlade lite gottis innan vi for hem till mig. Vi kollade klart på "En riddares historia" och började sedan med klassikern "The Breakfast Club" som jag aldrig sett innan. Den var sååå bra! Tycket det var en fin story och rekommenderar verkligen. Det var så kul för jag tyckte verkligen en av huvudrollerna (Emilio Estevez) liknade Michael Douglas som ung! Men sen kände jag att det var något mer med honom, att det ändå inte helt och hållet klingade rätt med Michael Douglas. Å då insåg jag att när jag googlade upp honom, han är ju Michael Sheens son!! Så då insåg jag vart jag såg likheten, haha!
 
Sedan veckans start, vilket var igår, så har jag pluggat och haft skola. Inte så mycket mer än det! Igår kväll trodde jag att vi var inne på onsdag, för att den dagen kändes som en evighet, haha. Skönt, för då tar man verkligen vara på all tid man har! Igår fick jag även ett väldigt bra besked, jag klarade min senaste hemtentamen!! Såååå skönt! Så nu får man bara blicka framåt, redan nästa vecka skriver jag andra hemtentamen :) kill me :) 
Idag hade jag mitt nästsista seminarium, jätteintressant. Har verkligen gillat den här delkursen, men ser väldigt mycket fram emot nästa. I Kriminologi I läste jag Forskningsmetodik och det var ett fantastiskt roligt ämne och det är ungefär samma delkurs vi ska läsa efter denna. Det ser jag verkligen fram emot som sagt! 
 
Idag har jag även bokat vaccinationsspruta. En spruta man behöver när man besöker ett visst antal länder ;-) Det kommer jag berätta mer senare om. När allting börjar klarna upp, för nu vet jag inte ens vad som händer, haha.. Nu ska jag i alla fall plocka undan lite och sedan träffa Alexandra och Emma för att bubbla bubbelpool, fantastisk avrundning denna dag! 
 
Vi hörs senare. Puss! ♥
 
 I helgen fick jag bygga upp granar på jobbet. Det var inte denna givetvis. Om jag hade fått det som uppdrag hade det verkligen varit en diskriminering mot min längd, jag är typ 4 röda lådor lång!!! De korta jag byggde var så fjuttiga så det blev ingen bild på dem, haha!