/ Utomlands /

Luxemburg - dag 5 (sista dagen)

Då var sista dagen kommen! Oavsett vart man än är i världen, när sista dagen är kommen på resan vill man verkligen bara hem. Sjukt hur känslan kan sadla om från 0 till 100? Fram till 00.00 på lördag kväll älskar man livet och njuter av att vara utomlands. 00.01 så får man hemlängtan och melankolisk, haha! 
 
Vi vaknade vid 10.00 då vi skulle checka ut vid 11.00. Jag är en riktig tidsoptimist jämfört med H, fast jag är ALLTID tidsoptimist ändå. 11.00 hade han panik att vi inte gått ifrån rummet ännu. Kommer vi få böter??? Lugna dig mannen, sa jag ett X antal gånger LOL. 11.10 checkade vi ut! Efter det gick vi på jakt efter frimärken! Som typ alla städer så ska ju allt vara stängt på söndagar??? BLI MODERNA HALLÅ!!! VAR ÖPPET 24/7!!! Okej, nej det kan jag inte önska. Men var öppna på söndagar!! Blir handlingsförlamad, haha. Vi hittade frimärkena på Cactus (som jag skrev om) och postade sedan vykort till våra nära och kära! Kul med lite klassiska hälsningar! 
 
Efter det strosade vi runt på stan, kollade in Parlamentet och var allmänt sega. Vi var inte supertaggade på att göra något men njöt in det sista av solen och den sista luften av Luxemburg. Blev lunch på McDonald's (hahaha) och en lång pratstund där. 
 
Vårt plan gick vid 18.00 tiden så vid 16.00 tiden rörde vi oss mot flygplatsen. Tog bussen för typ 20 spänn? Helt otroligt hur billigt all kollektivtrafik var där. Hela processen gick jättesnabbt, så skönt! Vi tog oss därefter en varsin dryck och väntade in flyget. Satte oss sedan på propellerplanet hem! Denna gång kände jag mig mer bekväm på planet. Inga hjärnspöken! LuxAir hade trevlig personal och det bjöds på god tilltugg. Det var gott trots försämrade sinnen i luften, då är det bra! 
 
Summan av kardemumman. Luxemburg var jättefint men inte så mycket liv och det fanns fantastiska restauranger men inte tillräckligt. Man hinner definitivt se en stoooor del på 5 dagar om man är produktiv och taktisk. Jag älskar puls i storstäder, som London och New York så Luxemburg var alldeles för litet för mig. Men jag är jätteglad att jag fick uppleva det, för annars kan jag inte yttra mig! Dock kan jag defintivit tänka mig åka förbi en sväng om jag bilar någon gång i Europa! Jag kan ändå tipsa om Luxemburg om man vill långsiktigt komma undan billigt. Å för att det givetvis finns saker att se, som du inte hittar i andra länder! 
 
Jag hade verkligen världens bästa sällskap i Luxemburg så det gjorde mer än hälften av resan. Längtar till vår nästa resa! Tack för denna gång Luxemburg!! ♥
 
Min mobils kamera fungerade inte denna dag heller så dokumenterade med H:s mobil och det blev inte mycket. Protesterade i att min kamera inte fungerade genom att ta typ INGA med H:s fungerande kamera. Hur är man funtad egentligen? Haha.. Det blir bara så problematiskt om man inte har egen tillgång till kameran, massa skicka hit och dit, inte samma kvalitet osv.. Ni vet vad jag menar och kan därför förstå bristen på bilder!! 
Det lilla Parlamentet!