/ Life of Sofie /

Måndag 24 September 18| Jobbhelg och intensivt i överlag

God eftermiddag allesammans! 
 
Klev alldeles nyligen ut ur duschen, har längtat efter det sedan jag klev upp imorse, haha. Har haft en väldigt intensiv jobbhelg och på toppen av isberget så har jag haft en vääääldigt lång dag idag med. Är helt slut och längtar tills att jag får gå och lägga mig ikväll! Mycket jag längtat till idag, haha. 
 
Denna helg var jobbhelg men det gick ändå rätt hyfsat fort så det var skönt. Efter jobbet i lördags åkte vi till Daniel och Paulina i Sundbyberg för middag och häng tillsammans. Vi blev ett väldigt stort gäng så det var superkul! Det var sista kvällen Rebecca var här och hennes pojkvän kom även tidigare under dagen, så ett perfekt avslut på hennes lilla staycation här och på lördagen! 
 
Igår efter jobbet försökte jag ge mig på att läsa lite kurslitteratur men det gick inte, jag kunde inte anstränga mina ögon något mer så det blev läggdags vid 22.00-tiden, vilket är extremt tidigt för mig, haha. Men det var viktigt för mig att lägga mig i tid då jag visste vad denna dag skulle innebära. Imorse gick jag upp 06 (!!!!), också extremt tidigt för mig då det var en skoldag.
 
07.45 träffade jag min grupp då vi skulle fixa och dona inför det sista av redovisningen. Vi presenterade först och det gick bra! Jag har blivit mycket mer bekväm "på scen" så det är jätteskönt *peppar peppar*. Tror nästan att mitt medvetna tvingat sig till det då det känns som vi har redovisning jämt. Kan ju vara skönt att inte utsätta sig för mer stress än vad man behöver, lol. 
 
Efter 4 h i skolan åkte jag till Mall of Scandinavia då jag hade klipptid på LYKO! Min tjejkompis hade tipsat om en frisör där så då bokade jag tid hos henne! Å oj vad nöjd jag blev! Delvis så har jag inte gått till frisören för att jag har så extremt svårt att lita på frisörer samt att man får höra skräckhistorier emellanåt. Men nu hade jag verkligen inget val. Å jag är så glad att jag la det i hennes händer! Väldigt lyhörd och professionell. Så min dag har flytit på bra och jag är nöjd med första dagen på veckan! 
 
Sedan jag kom hem har jag bara tagit det lugnt och städat mitt rum. Sen kom min fina Alexandra hit för lite eftermiddagste och massa snack! Så som sagt, en väldigt härlig dag i början på veckan! Nu ska jag fortsätta ta det lugnt, är fortfarande väldigt trött så imorgon är jag nog ordentligt utvilad! 
 
Hoppas ni haft en bra helg och start på veckan! Vi hörs senare! Puss! ♥
 
A woman who cuts her hair is about to change her life - Coco Chanel! 
Before....
AFTER! Visst blev det fint?