/ Life of Sofie /

Söndag 25 Oktober 20| Officiellt vinter

God kväll allesammans! 
 
Har precis kollat klart söndagens vlogg av Helen Torsgården! Den kvinnan alltså, varje gång jag tittar på hennes vloggar vill jag flytta ut på landet, odla min egen mat, dona i mitt eget hus, ta hand om en massa djur och bara fixa i trädgården hela jävla tiden!! Hon lever ena sidan av mitt drömliv, ett drömliv är att bo ute på landet och ett är att bo i city! Vilka kontraster haha... Jag antar att det är därför många skaffar sommarstugor, så man får både och! Får kämpa hårt för det!! 
 
Annars! Har gått några dagar sedan jag sist kikade in här och största delen av veckan har gått åt plugg! Jag hade en inlämning i fredags och nu i övermorgon så ska min och min uppsatspartner uppsatsplan II in, så det har väl varit en "tentavecka". I denna delkurs har jag haft 3 individuella inlämningar och i torsdagskväll fick jag reda på att jag klarat allesammans så jag kunde verkligen andas ut när jag skulle lämna in min inlämning i fredags (den är från en annan kurs) och inte behöva ha massa annat att tänka på med! Så nu är det bara sista uppgiften på tisdag och sen är vi redan klara med denna delkurs med??? Det går så snabbt!! Bara 1 kurs kvar snart!!! Underbart!! 
 
I fredags kväll hängde jag med H och hans pappa som kom på besök, vi käkade hemmagjorda burgare och kollade på "senaste" filmen av Men in Black. Underhållande! Igår så fikade familjen med H och hans pappa och sedan på kvällen drog vi till min faster! Så mysigt med massa familjehäng!! Vi käkade god mat i vanlig ordning och blev bortskämda med massa gott! Supermysig lördag! ♥
 
Idag var sista dagen H:s pappa var här, vi lagade lunch tillsammans och snackade om allt innan vi vinkade av honom! Sedan såg jag och H klart sista avsnittet av Band of Brothers, jäääävlar vilken serie! Har lärt mig så mycket historia under hela säsongen med, så det tackar vi för! Men rekommenderar alla som inte sett den att se den! Så himla fin trots sådan sorg! 
 
Nu på kvällen har det inte hänt så mycket, jag funderar på att snart lägga mig i sängen och försöka få till en hyfsat tidig kväll! Behöver ny energi för ny vecka imorgon! Men nya veckor ser vi fram emot!! Dock inte att mörkret faller sig på närmre och närmre.... BLÄ!! 
 
Vi hörs senare. PUSS!! ♥
 
Träffade Hedvig i torsdags och då blev det middag på Crêperie & logik i Vasastan! Jag tyckte det var helt okej, galette var tydligen det som serverades till middag och crêpes är det man får till efterrätt. I alla fall på den här restaurangen! Tror nog inte jag riktigt föredrar det som en middag, utan mer som efterrätt! Men hur ska man veta om man inte provar?? 
Burgare!! 
Min faster hade dukat så fint! 
Yummy!!