/ Life of Sofie /

BRIDETRIPOD HELG!!

Det har äntligen blivit dags för mig att sammanfatta vår bridetripod helg i Borås, som skedde nu för snart 3 månader sen... Men, bättre sent än aldrig och jag har några trogna följare som vill återuppleva detta i ord, hahaha!!! Så, let's go!! 
 
Jag och Alexandra åkte till Cornelia en torsdag (9 juli) och det var första gången vi båda skulle till Arlanda under denna pandemi och det var ambivalenta känslor, Arlanda är ju en given lokalisation under somrarna och nu borde vi hålla oss borta till varje pris? Stället kändes som att det hade blivit drabbad av en zombieapokalyps, det var helt öde och folk såg ut som jag-vet-inte-vad. Det var så jäkla märkligt och det är ju helt förståeligt!! Men men, what to do! Flyget gick smidigt, förutom att det inte var så enkelt att andas i maskerna, haha. Så lättnaden var otrolig när vi var framme! Å väl framme väntades vår älskling Connebanan på oss, WIIIEEE!! Det var äntligen dags för vår helg tillsammans, som vi längtat!! 
 
När vi var framme i Borås gjorde vi oss hemmastadda och drack lite bubbel innan vi drog till närmsta ICA för att fylla kylen med gottis under vår kommande helg! Torsdagsmiddagen bestod som vanligt av tacos, det är ingen start i Borås utan tacos, haha!! Torsdagskvällen var så mysig, vi drack bubbel och bara catchade upp allt som hänt. Cornelia och Alexandra är verkligen två av mina närmsta vänner så det är så kul att prata med dem, för de vet verkligen exakt ALLT! Å vice versa! 
 
Fredagen blev det lite sovmorgon och sedan skulle det vankas brunch! Så medan Cornelia donade gick jag och Alexandra ut på stan för att kika runt och låta henne vara ifred. När vi kom tillbaka möttes vi av ett så fint bord, Cornelia är verkligen duktig!! Å då var vi lagom hungriga, haha! Vi avnjöt av vår brunch och sedan var det dags för Cornelia att berätta för oss (brudtärnor!!!) om hennes planer till våra brudtärneklänningar. Kan fortfarande inte förstå att jag ska vara brudtärna?? Å till Cornelia?? Aeeee nyp mig någon! Både jag och Alexandra älskade hennes idéer så där krockar vi nog inte, tur det, haha! 
 
Resten av dagen drog vi ut igen på stan och handlade med oss sushi. Kvällen bestod av mer dricka och catcha upp! Denna kväll är dock en kväll som går till historien... JAG TESTADE SNUS!! FYFAN!!! Jag gör aldrig om det, det var fruktansvärt!!! Jag hade kanske i den i 15-20 minuter innan jag kände att "nej, nu räcker det!" och jag lovar, det tog ett jäääävla bra tag innan jag mådde okej och då mådde jag knappt okej. Så det blev en tidig kväll för mig medan Cornelia och Alexandra gjorde TikToks-videos och var hysteriska, hahaha!! Fyfan, jag mådde verkligen piss!!! KIDS, DON'T DO IT!! 
 
Lördagen skulle också gå till historien! Vi skulle åka med Cornelia till hennes första brudklänning-butik! Det låg i utkanten av Göteborg så det blev en liten roadtrip och en roadtrip med oss innebär alltid en massa gamla godingar och skrik-karaoke, hahahaha!! Vill aldrig att en roadtrip ser annorlunda ut!! Väl framme i butiken testade Cornelia en massa klänningar och hon var verkligen så vacker!! Jag älskade några klänningar mer än andra, men hon var verkligen så fin i ALLA! Vackraste bruden kommer hon vara ♥
 
Efter vår timma i butiken bestämde vi oss för att röra oss hemåt, vi hade verkligen ingen lust att hänga i Göteborg, så vi stannade till på McDonald's på vägen hem för att mätta våra hungriga magar. När vi var tillbaka hemma i Borås tog vi det bara lugnt i lägenheten och det var superskönt. På kvällen hade vi bordsboking på La Copita som jag verkligen tycker är ett givet besök varje gång jag är i Borås, haha. Maten var lika god som vanligt och efter middagen promenerade vi lite i områden vi inte sett förut innan vi gick hem. Resten av kvällen blev det snack och snacks (hehehehe) innan vi la oss. 
 
Söndagen var vår sista dag och den fyllde vi med lunch på Balthazar för deras Mac N Cheese som är sååå jäkla god! Borås restauranger levererar verkligen! Vi kikade lite mer i stan innan vi for hemåt till Cornelia. Vi hängde där resten av eftermiddagen innan de körde oss till flygplatsen, världens bästa Cornelia och Sorny ♥ Vi sa hejdå och tackade för en fantastisk helg, vår underbara värdinna Cornelia! 
 
Dock slutar det inte där... Vet ni vad vi ser på flygplatsen? Göteborg-Ängelholm-Stockholm??? WTF?? Helt utan förvarning ska vi plötsligt åka neråt i landet för att sedan åka tillbaka upp, hahaha alltså va? Så ja, det blev en omväg till Ängelholm innan vi landade på Arlanda och det var inte så jäkla kul och speciellt i dessa tider? Vi satt verkligen som packade sillar, vad bra! Men men, tillslut kom vi fram och det var så skönt! Tillbaka i Stockholm efter en fantastisk helg med många nya minnen!! Tack Cornelia och Alexandra för att ni förgyller mitt liv ♥
 
En ganska öde flygplats och alla resenärer som ser läskiga ut.... 
Vi tyckte det var så märkligt med våra masker, men what to do! 
Känslan var bitterljuv av att vara på ett plan igen! 
Framme i Cornelias fina lägenhet! 
Mums!! 
Vi handlade lite i blombutiken medan Cornelia donade! 
Nej men kolla på detta?? Vi blev bortskämda!
Jag och mina älsklingar!
Cornelia hade organiserat upp det så jäkla bra, kunde inte förvänta mig något annat, haha!
Hon testade även sin första brudklänning hemma med oss!! 
Suuuushiii!!
Kids, följ inte detta exempel med, hahaha!!
Framme i bröllopsbutiken! 
Nej men kolla bara??? Så vacker! 
Mums!!! 
Promenad i gamla Borås (???), så fint! 
Käk på Balthazar! 
En tom flygplats återigen! 
Hej Ängelholm! 
Tillbaka i luften. Fortfarande min favoritplats♥