/ Life of Sofie /

Söndag 24 Januari 21| Skön helg

God eftermiddag allesammans! 
 
Tar en liten paus i söndagsdonandet för att kika in här! Hoppas allt är bra med er i denna slömånad, januari är verkligen en annorlunda månad på så många olika sätt? Det är nog också lite värre med tanke på att vi fortfarande är i en pandemi och livet har inte riktigt varit sig likt på länge. Men men, det finns små ljusglimtar vi måste hålla koll på med, oavsett om det är en pandemi eller inte. Januari har ändå varit en rolig och bra månad, så jag bör inte klaga. 
 
Vad har hänt sedan sist jag uppdaterade?? Hmm, förra helgen blev vi bortbjudna på middag hos syster min och det var supermysigt och trevligt! Vi tittade även på Disney's nya film Själen och den var superfin, precis som där som här, hitta de små ljusglimtarna för att leva för, väldigt fint budskap! I måndags började jag min nya delkurs, Arbetsrätt I och detta är första gången jag läser juridik, det är annorlunda... men också så intressant! Jag ser fram emot kursen trots att jag vet att det blir en utmaning, men det behöver jag med! 
 
Annars har det varit hyfsat lugnt, jag och H tittar på serien The Alienist och den är så jävla bra. The Alienist och Mindhunter är lik i det sättet att personerna är banbrytande och upptäcker förmågor/beteenden som aldrig upptäckts förut och det är så jävla coolt, jag önskar att jag också får uppleva det någon gång!! Så häftigt att vara den personen eller få vara med om något sådant! Jag har även fastnat för en sitcom serie som heter Superstore och den serien får mig att sakna USA, haha! 
 
I fredags var även Paulina här med barnen och det var supermysigt, vi käkade pizza och hade filmkväll! Igår så var jag hemma och umgicks med mamma och hennes väninnor, väldigt trevligt! På kvällen drog jag till Olivia och hängde med henne, Angelica och Isabelle. Vi käkade sushi, spelade spel och snackade om allt, en perrfeekt lördag! 
 
Idag blev det en rejäl sovmorgon men när jag vaknade hade morsan dukat upp för brunch och vi hade min kusin André också som sällskap då han sovit över, inte sett honom sen oktober så det var kul att få ses igen! Jag har sedan haft lite self-care och tog en långdusch, vara fräsch inför nya veckan! Tänk att det ändå är sista veckan i januari nu, trots att jag försöker leva i nuet (fan så klyschigt, carpe diem liksom) så ser jag fram emot februari, hoppas på ljusare tider i dubbel bemärkelse! 
 
Vi hörs snart igen!! Hoppas ni haft en trevlig helg!! Puss!! ♥
 
Syrran hade dukat upp fint! 
Morsan är hjälpreda! 
Det bjöds på boeuf bourguignon, så himla gott!! 
Vesuvio i fredags, minns inte sist jag åt den pizzan! Jag och Emma levde typ på den i högstadiet, haha! 
Suuuuushii!