/ Life of Sofie /

Onsdag 22 September 21| Nattuggla

Goooo kväll!! Kom ganska precis hem efter att ha varit hos H, hängde där hela kvällen. Vi käkade köttbullar med stuvade makaroner och började titta på serien Squid Game, var först skeptisk mot den men nu är vi redan på tredje avsnittet och jag är helt uppslukad!! Inte ofta man ser koreanska serier/filmer heller! 
 
Annars, nu har det gått lite mer än en vecka sen jag sist tittade in och det har hänt lite kul sedan dess! Förra veckan bjöd Bella över mig på födelsedagsmiddag och det var supertrevligt! Utöver det så har det varit skola, vi hade redovisning för vår ministudie och snart är delkursen slut och jag längtar! Jag gillar verkligen inte kvantitativa forskningsmetoder och det är just det vi håller på med nu, SUPERKUL!! 
 
I helgen så var familjen samt H och min kusin André och käkade brunch på K4 Pampas som ligger precis vid Pampas Marina, supernice! Lördagkvällen spenderades inne på söder med några kompisar! Vi startade kvällen på Tjoget, ett ställe jag velat testa superlänge och det var verkligen över alla förväntningar! Det ligger nummer 36 på "världens bästa barer-lista" så nu blir jag sugen på att avverka den och se vem som har bäst Amaretto Sour?? Haha!! Vi avslutade kvällen på Hornhuset innan vi köpte burgare/pommes från lilla vagnen utanför och brownies från 7eleven och tog en Uber hem. Var inte i säng förrän 03.30 och då var jag lagom trött. Somnade med smink och allt det där, fyfan. Bland det värsta jag vet!!! Men vi hade en så rolig kväll! 
 
Veckan som gått så har jag jobbat, inte så händelserikt! Men vi är bara i mitten av veckan och roliga dagar inväntar! Dock är det dags för sömn nu. Vi hörs senare!! Puss! ♥
 
Alltid gott hos Bella!! 
Brunch på K4 Pampas, rekommenderas! 
Testade två olika drinkar på Tjoget, en Lake Como Spritz och en Beets by Tjoget, den sistnämnda älskade jag! Det är den röda som ni ser, supergod! 
Avslutade på Hornhuset! 
Det bästa med hela kvällen, hahaha<3333