/ Utomlands /

Onsdag 28 Maj 15| Matförgiftning rockar fett

Hallå hallå allesammans. Allt bra med er? Här är klockan halv 10 på kvällen och min morbrors fru och min mormor har precis kommit från Malmö, mina kusiner stannade kvar i San Francisco men träffar de på fredag. Vi är nämligen alla samlade här för min kusins bröllop! Ska bli så kul! Det är även utomhus så mitt första utomhusbröllop, så exalterad! Har dock inte hittat klänning än men det behöver vi inte gå in på mer..
 
Vad har hänt sen sist? I måndags åkte vi till en naturpark 40 min härifrån, jättefint och lite variation då vi bara shoppat de senaste dagarna, haha. Vi grillade, doppade fötterna i vattnet (var svinkallt!), promenerade runt och fotade. Härliga California! När vi kom hem tog vi det lugnt och jag la mig ganska tidigt, är fortfarande jetlaggad, på riktigt?! 
 
Igår så var vi på en marknad, strosade runt och bara tittade. Gillar inte marknader så jag fyndade inget, lol. Kom hem efter en timma och bara latade oss. Min moster och min kusin kom efter ca 2 timmar så åkte vi till en galleria i Modesto som heter Vintage Faire Mall som jag varit i fleeeera gånger förut. De hittade klänning till bröllop men inte jag, jävla hopplöst fall, haha. Jag tittade istället på helt irrelevanta saker som armbandsur, t-shirts när jag egentligen behöver köpa en klänning!!! 
 
Efter 40 min på gallerian så känner jag världens illamående och vill bara spy. Jag satte mig på en bänk i gallerian och väntade på att de skulle bli klara trots att jag bara ville åka hem, men de skulle titta i varenda butik, var väldigt självmedlidande haha. När vi var klara skulle vi alltså åka hem till min moster och fika där?! Ville ju bara hem?! Fick sova i min kusins rum medan de fikade. När vi åkte hem la jag mig i min säng men mådde fortfarande skit. Trots att jag stoppat fingrarna i halsen i gallerian så kom ingenting fram (ursäkta mina detaljerade handlingar) så visste inte vad det var om jag inte kunde spy?? Mådde så dåligt att jag grät och var helt utmattad, fyfan. Men tillslut kunde jag äntligen spy, kändes mycket bättre efter. Men hela dagen idag har jag varit väldigt svag och inte kunnat äta någonting. Usch för matförgiftning! Men nu mår jag bättre, vill inte jinxa men det känns bra gudskelov! Kul att bli sjuk i soliga California liksom =)))))) 
 
Nu ska jag snart sova och ladda om inför imorgon, imorgon börjar de stressiga dagarna. Sedan vi kom har vi bara latat oss och chillat, lugnet före stormen. Men nu jävlar anamma kommer det hända saker, I'm so ready! Hoppas ni har det bra sötisar, ingen puss idag eftersom jag inte vill smitta er ;-) ♥
 
 
Många som skulle bada men för min del var det för kallt.. 
Försökte få en någorlunda bra bild med min iPhone på guldkornen i vattnet! Så fint det glimmar eller hur? 
Fin sjö! 
Ville lätt hikea! 
Någon historisk byggnad, minns inte vad det var till för? 
Bron som byggdes 1863 byggdes för att kunna korsa Stanislaus floden under guldrushen då det är en central plats mellan Stocktons hamn och Sierra. 
Lite läskigt att gå mellan alla trånga stenar och rädslan att ramla men så värt det! 
Åt en någorlunda god frukost i tidags =)
Min kusin är grym på frisyrer och gjorde dessa coola flätor på mig! Usel bild dock men morsan är inte den mest kvalificerade fotografen.
Churros på marknaden igår. 
Fick underhålla mig igår att betrakta människor, frågan är då, vem går med klackskor och solglasögon i en galleria?!