/ Life of Sofie /

Måndag 26 Oktober 15| Grym helg!

Hallå alla i stugan! Allt bra med er? Rätt ofattbart att klockan är 17.00 och det är redan så mörkt ute. Får mig att blicka tillbaka till sommaren när det var ljust ständigt. Kan verkligen inte hålla tillbaka tårarna när jag inser sådant, fyfan.... Haha, överdriver lite! Men klart man blir ledsen, mörker gör ju en ledsen! 
 
Annars, dags att återgå till gladare saker. Har ni haft en bra helg? I fredags hade jag klassåterträff och det var så mysigt! Vi körde kinamat till middag där jag och Robert fick åka och hämta maten, fick en hel kartong full med mat, rolig syn definitivt! Vi chillade sedan resten av kvällen, snackade om allt mellan himmel och jord och hade allmänt trevligt. Tog igen tid och jag fick bara skratta på det sätt som jag gör med mina klasskamrater, eller ja forna klasskamrater. 
 
När klockan slog sent satte jag mig bakom ratten och körde till Centralen där jag hämtade mina efterlängtade kusiner, blev världens kramkalas när vi sågs. Skjutsade hem dem och åkte sedan en snabbis tillbaka till Cornelia, rätt folktomt då det var efter midnatt, lol. Skjutsade hem några och åkte sedan hem för att mysa med mina kusiner innan vi la oss. 
 
I lördags handlade jag för första gången på Systembolaget!!! Det var lite crazy faktiskt... Vissa 20-åringar handlar på sin födelsedag, för mig tog det mer än en månad innan jag begav mig dit, haha. Åkte sedan till Upplands Väsby centrum där jag köpte en liten present till min kusin George, för skojs skull! 
 
På lördag kväll begav jag mig till Rita med några andra peeps för att festa med henne en sista gång innan hon tar sitt pick och pack och beger sig till Australien. Vi drack och dansade vilt till svenska låtar såsom arabiska. Vi tog sedan bussen halv 12 till ortens nattklubb. På bussen bjöd Alexandra och Pierre på show, haha det var så kul! Vi fick till och med busschauffören att sätta på musik och så sjöng vi med, tror alla passagerare på bussen fick sig ett gott skratt. 
 
Ortens nattklubb kryllade av människor denna lördag, det var helt sinnes!! Kön var milslång och folk grät eftersom de inte fick komma in... Okej, inte riktigt så var det! Men kön var galet lång, vissa av mina kompisar gick hem eftersom de inte kom in så det var ändå trist. Men inomhus var det riktigt kul! Dansade till klassiker och nya. När Drakes nya låt "Hotline Bling" kom på blev folk vilda, haha det var så kul! Efter stängning var jag svinhungrig så Angelica lagade mat till mig hemma hos sig, så söt. Trillade inför vår dörr vid 5 hugget och då slocknade jag direkt utan att försöka väcka min kusin som nannar i mitt rum. Bra utgång! 
 
Igår så spenderade vi söndagen hos min kusin Daniel och hans fru Paulina. Men denna gång var besöket något extraordinärt. Vi skulle nämligen få se deras bebis som kom till världen för exakt 14 dagar sedan, världens sötaste Emilia! Mitt hjärta smälte av att se hennes sköra lilla kropp med världens finaste ansikte. Å hyn, så mjuk och len. Vi stannade i cirka en och en halvtimme och bara njöt av att titta på bebisen, hålla henne och fika lite. 
 
Vid 4 åkte vi till Naturhistoriska riksmuseet där vi skulle gå på Cosmonova, satt bredvid Angelica Blick och hennes kille, lite kul! Vi såg en häftig film som hette "Osynliga mysterier" vars budskap gick ut på att se saker som vi inte hinner uppfatta med våra ögon. Saker som går för snabbt eller motsatsen. Riktigt intressant och en riktig ögonöppnare! 
 
Idag har vi ätit frukost tillsammans och sedan hängt i Kista. Min kusin George handlade lite, hade en perfekt outfit till honom så tvingade honom köpa det, haha. Är det bara jag som älskar att styla folk?! Vi tog en varsin Donut på Dunkin Donuts innan vi begav oss hem. Sedan dess har vi bara chillat och skojat runt med varandra. Vi ska snart till ortens burgerställe och äta en burgare. Det var Georges krav när han kom hit, så hans ord, min lag! 
 
Nej, nu är det alldeles för långt för att fortsätta även om jag har massor kvar att berätta, men det sparar vi till graven, hehe. Hoppas ni får en bra vecka sötisar, puss på er! ♥
 
Kineserna älskade oss ♥
Finaste killarna! 
Dags att hämta kusinerna! 
Köpte ett par vita höga Converse till min kusin som han blev glad över. Det är väl finaste det som finns? Att få se ens nära och kära bli glad över när man skämmer bort dem?
Fina tjejer hos Rita! 
Dansande galningar! 
Kolla på henne, sådan bedårande fantastisk unge! 
Min fina kusin! 
Dessa kommer bli de bästa föräldrarna, hjärtan av guld ♥
Naturhistoriska Riksmuseet, long time no see! 
Fick detta meddelande av mamma igår kväll, hur snäll mamma?