/ Life of Sofie /

Måndag 26 November 18| Nio månader

God kväll allihop!!! 
 
Kom precis ut från en dusch till ett varmt rum, sååååååå skönt!!!! Kommer aldrig lista ut vad som är skönast, en dusch på kvällen eller på morgonen? Det beror helt och hållet på omständigheterna, men det är något att somna som en ny människa men samtidigt är det också helt fantastiskt att få vakna upp som en ny (nästan!) människa. Evig dilemma! 
 
Jaja, bloggen ekar tomt efter en veckas frånvaro. Förra veckan var otroligt hetsig och det visste jag redan innan, trodde dock att jag skulle hinna klämma in något inlägg, men så blev det icke! Den här veckan är inte lika tuff, men mycket som sker ändå, men roliga!! Det är en skillnad! 
 
Veckan som varit så var det mycket skola och slutspurten av vår gruppinlämning. På torsdagen var jag på bio med Hedvig och vi såg Bohemian Rhapsody som jag velat se i evigheter! Å om det var värt väntan, vilken fantastisk film! Rami Malek gjorde en fantastisk insats som Freddie Mercury och hela rullen var så välgjord. Se den!! På fredagen var både jag och H lediga så vi hade en heldag ihop. Vi började dagen på Kista Galleria och uträttade jätteroliga ärenden, ej ironi! Vi klämde även in en lunch på FoodCourten innan vi for iväg till Kungsängen där H skulle till tandläkaren och polera tänderna. Resultatet blev jättefina tänder och en sprudlande glad och nöjd flickvän, grymt! 
 
När vi väl var hemma på kvällen grinade jag lite över att jag inte var på Bo Kasper konserten som var under kvällen, men då jag jobbade tidigt lördag morgon kände jag att jag föredrog sömn denna gång. Men nästa år ska jag bannemej se dem! Vi gjorde det bästa utav kvällen och bestämde oss för att se första Indiana Jones filmen, jag har aldrig sett den serien! Så H kände att så kunde det inte längre vara, så vi hyrde (liksom wtf? men digitalt givetvis, haha!) den och hade en mysig kväll ihop. Eh, Harrison Ford som ung? Sååå drömmig!! 
 
I lördags och igår blev det helgjobb! Min nästsista jobbhelg innan jag beger mig, det som sporrade mig hela helgen när jag var trött å behövde energi! Det gick väldigt fort för nu är vi redan inne på en ny vecka! Idag så har jag träffat min grupp innan vår sista föreläsning för finslipandet av vår inlämning av gruppuppgiften! 26 hela sidor!!!! Vilken lättnad det var när vi skickade in den. Först var deadlinen klockan 12, men tidigt imorse fick vi ett mejl om att det var förskjutet till 23 och där satt vi redo att göra klart allt, grymt!!! Aja, vi hade i alla fall god framförhållning som möttes tidigt imorse och gjorde det klart innan ens den första deadlinen. Vi unnade oss en god lunch innan det var dags för föreläsning. 
 
Sedan dess har jag bara tagit det lugnt hemma och inte gjort mycket alls. Idag har jag och H nio månader, wow vad tiden går! Så imorgon ska vi ses och pussas på varandra! Efter skolan givetvis! Skolan kommer alltid först!!! ;-) Imorgon är min sista seminarium för denna delkurs och det ser jag fram emot, denna delkurs har verkligen varit tuff och ännu tuffare blir den. Idag släpptes hemtentan som jag ska jobba med denna vecka, semester har aldrig varit lägligare :)))))) 
 
Idag är även en viktig dag för världens finaste Cornelia fyller år!! 23 jordsnurr! Å jag har haft äran att känna henne i 10 år, vilken bedrift det är att få vara hennes vän! Å på lördag ska jag få träffa henne och äta julbord med henne, ska bli såå kul! Vi ses snart världens bästa! ♥
 
Nu ska jag börja avrunda. Vi hörs senare!!! Puss! ♥
 
Förlåt men det här måste vara jordens mest misslyckade förändring av företagslogga? SF var verkligen något i sitt eget slag! 
Stor WOW-faktor på denna! 
Testade friterade sushirullar, inte så goda som jag trodde... 
Vilken hunk!!! 
Jag å världens finaste Connebanan! Som jag älskar henne! ♥