/ Life of Sofie /

Måndag 5 November 18| Slutet på en period

God eftermiddag allesammans! 
 
Har ni saknat mig? För jag har sannerligen saknat att skriva här, dels för att jag visste att när jag väl gör det har jag inte 1000-grejer-att-göra och är nere i varv. Vilken turbulent vecka jag haft, inte på något dåligt vis! Men ibland har det känts som att det varit alldeles för mycket på gång, å ibland måste man ta sådant, men då resulterade det i att bloggen hamnade åt sidan. 
 
Men nu är jag här! Jag hade som sagt tentavecka förra veckan så i fredags skrev jag min hemtenta. I tio timmar varade den och jag måste nog suttit och grubblat, skrivit, filosoferat i lika många timmar. 08-18 pågick den. Ni förstår inte hur manglad/död/sliten jag var efteråt. Jag har aldrig suttit i tio timmar i sträck och skrivit och OM det tog på krafterna. Fast, känslan efteråt. Den var magisk! Så nu väntar jag bara på resultat och hoppas det motsvarar mina förväntningar! 
 
Efter tentan var det bara att skaka av sig all trötthet, hoppa in i duschen och fixa sig. Skulle till stan då jag hade en bordsreservation på Boqueria där jag skulle träffa H, hans kompis Markus och flickvännen Matilda. Första gången jag skulle få träffa henne, jättekul! Trots min trötthet under hela dagen märktes den knappt av under kvällen, gick väl på lagrad energi, haha. Eller jo, när jag åkte tuben åt fel håll märktes den nog av, haha. Vi hade jättekul och kul att få testa Boqueria! Vi beställde in en massa rätter och smakade av varandra. 
 
När vi skulle ta drinkar begav vi oss till Urban Deli, också ett nytt ställe denna kväll. Vill testa en ny restaurang och drinkställe varje vecka i Stockholm City, önsketänkande men jaaaaa plzzz <33 Jag tog Amaretto Sour som vanligt och jag är typ Amaretto Sour expertis vid det här laget. Fråga mig om vilket ställe det bästa stället att ta en Amaretto Sour på, lovar att inte göra er besvikna!!! 
 
Helgen som gått var det jobbhelg. Där var det också bara att bita ihop, men det gick fort! Lördags efter jobbet åkte jag nästan raka vägen till min faster med familjen, H mötte oss där med. Vi blev bjudna på jättegod mat och bästa sällskapet. Så fint att få träffa min kära faster igen ♥ Perfekt lördagsavrundning! 
 
Igår efter jobbet så åt jag en god söndagsmiddag med familjen innan jag for till kyrkogården med Bella för att tända ljus åt mormor och farfar och tankarna på alla som mist sitt liv. Vilken oerhörd saknad det är efter alla bortgångna. Kyrkogården var jättefint tänt och det kändes bra i kroppen efteråt.
Väl hemma tog jag världens längsta dusch med hårinpackning. OM den var efterlängtad! 
 
I lördags natt såg jag klart The Crown! Så igår bestämde jag mig för att se en ny serie och jag har gett mig in på Netflix serien Chilling Adventures of Sabrina! Kiernan Shipka var en av huvudrollerna i Mad Men och hon är verkligen en fantastisk skådespelerska och vem älskade inte tidigare Sabrina serien? Denna är mer mörk och våldsam, men jag tror att mesen jag klarar av det! Ska bli jättespännande att se den! Gissa vem som kommer kedjetitta denna vecka jag är ledig.... sorry not sorry!!! 
 
Imorse startade jag veckan med vaccinationsspruta! Jag skulle egentligen gjort det förra veckan men sjuksköterskan insisterade att jag redan tagit det så förra veckan fick jag undersöka om jag tagit den eller ej, kolla min skoljournal och leta reda på gamla vaccinationsintyg. Precis som jag befarade, jag hade inte tagit den! Så imorse hade jag en ny tid och denna gång tog jag det. Fan, den kändes verkligen och jag ska ta en till om en vecka :)))) Nu i veckan ska jag berätta om vad jag ska göra. Hoppas ni är exalterade!! 
 
Inte mycket mer än så har hänt idag. Jag ska bara lata mig hela dagen, orkar verkligen inte göra något annat. 
Vi hörs senare. PS. Hur tråkigt med sista månaden på denna fantastiska säsong? Kommer verkligen sakna hösten. DS.
 
Puss! ♥
 
 
Jag var så hungrig att jag glömde fota maten innan vi hade huggit i den. Det största misstaget som bloggare! 
Gillade inredningen och stämningen på Boqueria! 
Min favvo på Urban Deli! 
Rosé hemma hos faster. Som jag senare råkade spilla ut :) Mina vilda gester är oftast inte bra...
Succémat! 
Vi hade glömt kopplena hemma till hundarna så min syster agerade ingenjör och uppfann halsdukskopplet, haha!