/ Life of Sofie /

Söndag 28 Oktober 18| 2/3

God kväll allesammans! 
 
Jag och familjen kom precis hem efter en kväll hos Bella och hennes familj. En söndagsfika med några av de bästa jag vet. En perfekt avrundning denna söndag och vecka. Vi hade jättemysigt och pratade mest om saker som cirkulerar just nu. Det är så mycket att jag tror att det påverkat lite av min huvudvärk denna dag... inte bra! 
 
En jobbhelg denna helg, som det varit mycket på sistone. Men nu har jag kommit in mycket i det och jag ser ändå till att hitta på grejer efteråt! I fredags jobbade jag ett fruktansvärt pass men det var skönt att ha hela fredagen ledig sen. Åkte hem, duschade och fixade mig. Jag och H firade 8 månader ihop ♥ ♥ ♥ ♥
 
Sedan någon vecka tillbaka hade vi bordsreservation på Vassa Eggen. Ett ställe jag velat testa länge! Å H var perfekta bordsgästen då han älskar steakhouse, hah! Jag har faktiskt en restauranglista med restauranger jag vill testa, ni märker tids nog vilka det är ;-) 
 
18.00 var vår bordsreservation, vi möttes på restaurangen! Min fina H var så fint uppklädd kvällen till ära. Hade en helt fantastisk kväll med honom, det har jag alltid men denna var lite mer extra. Snart är det prick 1 år sedan vi träffades för första gången. Något jag absolut inte visste skulle leda till detta idag. Tänk vilka vändningar livet har. Tack livet för H  ♥
 
Efter vår fantastiska middag på Vassa Eggen ville vi ta en drink. Jag tänkte på TAKO, ett ställe jag också hört talats om. Vi visste inte vart det låg så vi slog på Google Maps och började irra omkring. Efter ca 10 min så var vi jätteirriterade, stället skulle ju ligga jättenära Vassa Eggen! 
 
Så vi frågar dörrvakten på Vassa Eggen som vi pinsamt gått förbi typ 3 gånger, han ba wtf?? Då låg stället BOKSTAVLIGT talat precis bredvid, bara att vi gått åt det andra hållet, kul :) :) :) Haha!! Men tillslut kom vi in i värmen, hallelujah! Å wow, TAKO har jag helt och hållet missat. Vilket coolt ställe! Fick lite London/New York känsla. Bra interiör och känsla! Jag och H tog våra standarddrinkar, Amaretto Sour och Tom Collins. Kommer nog tyvärr aldrig gilla gindrinkar, inte min grej! Vi hade en helt fantastisk kväll, ser fram emot alla de resterande månaderna  ♥
 
Igår och idag blev det också jobb. Men tiden gick fort, skönt det! Efter jobbet mötte jag upp H så åt vi middag hemma och tog det lugnt innan vi började rada upp en massa gottis. Vi hade filmkväll med mamma och såg Interstellar som jag helt missat! Vilken film! Jag måste nog dock se den en gång till (eller en miljon....) innan jag helt och hållet får ett grepp om den. Bra tankeställare men lite komplicerad. Man är ju inte fysiker och fattar alla termer de använder liksom.... Men den var verkligen jättebra och vem har inte fascination för rymden och astronomin? 
 
Nu ska jag strax lägga mig. Helt slutkörd efter jobb och en lång vecka. Imorgon startar jag veckan med en vaccinationsspruta. I veckan berättar jag vad det handlar om. Sedan blir det plugg resten av dagen då jag har mitt sista (!!!!) seminarium på tisdag, för denna delkurs. Tiden går så snabbt! Snart har hälften av terminen redan gått, herregud! 
 
Hoppas er vecka varit bra. Puss! ♥
 
 Jättesvårt att få en någorlunda bra bild på maten inne i den mörka restaurangen. Jag tog entrecôten som var mums! 
Skulle suttit mer i mitten, där var det betydligt ljusare, haha. Livet som bloggare ;-) 
Vi delade på en supergod efterrätt! Om vi visste att den var såhär liten skulle vi beställt en varsin, haha! 
Inne på TAKO! 
Våra favvodrinkar!