/ Life of Sofie /

Mitt 2013

Mitt 2013 har faktiskt varit grymt. Har älskat, sörjt och levt. Jag har fått varit med om så många fina och oförglömliga resor, resor som gjort mig till en annorlunda människa. Man får så mycket erfarenhet, perspektiv och tankar varenda gång man upptäcker ett nytt land. Jag älskar Susan Boyles citat: "I haven't been everywhere, but it's on my list". Det är verkligen JAG, jag ska upptäcka hela världen och upptäcka den en gång till innan jag dör. Det har jag bestämt. 
 
Sen har det hänt så mycket mer än bara resor, vänner har kommit och gått. Fast jag har blivit bättre med vänner, jag har mer vänner än kompisar, för jag vet att man måste ta vara på dem riktigt bra och lojala människorna, för det är inte så lätt att hitta sådana där ute i världen, de är väldigt sällsynta. Jag har blivit hjärtekrossad och mått riktigt dåligt men idag skrattar jag bara åt det, det är väl härligt? Att man efter ett tag glömmer bort den jobbiga tiden och bara kan gå vidare. Det har jag också blivit bättre på, att helt enkelt leva vidare och fokusera på det positiva. 
 
2 människor i min omgivning gick också bort i år, det gjorde 2013 till något negativt. Min fina och älskade farfar Stig gick bort i maj och en av mina kompisar Caroline gick bort i juni, hon var endast 18 år och det var mycket tragiskt, något som tog mycket på mig och mina vänner. Må hon ha det bra i himlen med sin Herre ♥ Det är väldigt tragiskt, men så är livet. Man föds och man dör, men mittemellan lever man också, men vissa hinner inte leva särskilt länge, men istället för att gå runt och älta på det får vi helt enkelt gå vidare och minnas dem fina stunderna man hade ihop. 
 
Jag har sett fram emot 2014 jättelänge, jag är 18 och har bara en termin kvar i skolan, hur härligt och häftigt är inte det? Snart har jag hela världen framför mina fötter och jag kan göra i princip vad jag vill. Om jag vill lägga hemma och sova en hel dag, så gör jag det. Om jag vill bli au pair i Nya Zeeland, så ska jag bli det. Om jag vill plugga på universitet, ska jag kämpa och komma in där. Eller om jag vill jobba, så gör jag det. Man ska se till att förverkliga sina drömmar och aldrig skjuta fram på det, för om det något jag har lärt mig efter det här året, så är det att man aldrig ska ta tiden förgivet eller någonting överhuvudtaget. 
 
2014, det är mitt år. Jag är så taggad! Gott nytt år människor, make 2014 amazing!