/ Life of Sofie /

Ultra Music Festival

UMF är något av de sjukaste jag varit på. Vilken jäkla festival, den hade allt en festival ska ha. Människor i konstiga utstyrslar, fulla människor, brutalt snygga killar (!!!!), folk från alla världens hörn, öl-stånd, kick-ass högtalare och grymma artister, i det här fallet, DJ:s. Avicii, Nicky Romero, Armin van Buuren, Hardwell, W&W, Afrojack och Marco Carola var bara några få av de grymma DJ:s som var där! Det här var första gången Ultra körde i Europa, annars är det bara i Miami. Men de skulle faktiskt köra i Polen förra sommaren men det ställdes tyvärr in, dock kommer jag inte ihåg varför. Nästa år blir det Ultra i Kroatien igen och ni, räkna med att jag är där igen då ;-)
 
Ultra dag 1 var 12:e juli, alltså en fredag. Jag hade köpt mina biljetter ganska sent, köpte dem den 5:e juli, bara någon vecka innan. Jag köpte även biljetterna på den svenska hemsidan och det hade inte Daniela, Robin och Zeyd gjort. Mina biljetter kom aldrig hem till mig så jag skulle möta upp någon person från företaget InSoundia, det företaget jag köpt biljetterna från. Torsdag natt, dagen innan Ultra ringde de min pappa men han vidarekopplade dem till Danielas föräldrar, vad skulle han göra? Halv 1 på natten ringer Danielas mamma oss och berättar att någon kille från InSoundia har ringt och väckt dem och att vi måste vara i Split 10 på morgonen, 9 timmar senare. Grejen var att vi redan var i Split men vi bor i Trogir, så det är 1 timmas resa dit. Vi var ju i Split för att festa till 5 på morgonen då klubbarna stänger. 
 
Jag ringde killen som hade ringt både min pappa och Danielas föräldrar för att snacka med honom. Jag var inte glad kan jag säga er, vem ringer så sent?! De hade väckt både min pappa och Danielas föräldrar, inte okej. Han hade tydligen försökt nå mig innan men inte kommit fram och Ultra skulle ändå ske inom några timmar, så jag förstod ändå. Jag berättade hur allt låg till så han gick med på att jag skulle ringa 10 på morgonen och då skulle vi komma fram till något, så jag kunde festa och njuta utan att oroa mig, så skönt! 
 
Ringde honom vid 10 och då kom vi fram att när vi skulle åka till Ultra skulle jag möta honom precis innan och få biljetterna då, skönt! När jag mötte honom kändes det som att vi var kompisar för att vi smsat och snackat i telefon så mycket, haha! Ultra började 5 men vi bestämde oss för att åka in vid 7 för att äta ute och för att hämta mina biljetter, plus att det stod på hemsidan där Daniela, Robin och Zeyd köpt från att de som är under 18 måste gå från Ultra vid 9 så vi var rädda att jag inte skulle komma in men när vi skulle gå genom säkerhetskontrollerna bad de inte ens om legg utan ville bara se ens biljetter. Jag hade band och de andra hade biljetter så jag fick t.o.m gå i en annan kö och gå förbi alla, haha VIP mannen! 
 
När vi kom in i arenan så tappade vi alla andan, det var så stort, pampigt och mäktigt! Sen var det massa ljusstrålar överallt och grym musik strömmade ut ur högtalarna så man var minst sagt lycklig! Vi ställde oss längst fram och började tagga till. Innan vi gått in mötte vi även Dzenana, Malin och Ajla så vi var ett stort gäng. Men vi lyckades hålla ihop och vi hade så roligt! 
 
Avicii kom halv 2 och då hade vi väntat ett bra tag, vi var så taggade på honom. Å när han kom blev hela stadion helt galen, alla skrek ännu högre och dansade ännu galnare, vilken känsla alltså! Alla hans hits spelades, Wake me up toppade så klart alla. Jag filmade den låten så jag har den väl bevarad på min dator, så underbart att kolla tillbaka! Efter honom spelade grymma Nicky Romero, han skulle ha den sista spelningen för kvällen. Han var också så otroligt grym och vilken show! Kom ut en massa fyrverkerier ur taket och från scenen, det var WOW-känsla hela tiden. 4 på morgonen slutade första dagen på Ultra och då tog vi taxi hem och deckade direkt, vilken underbar första dag på Ultra! 
 
Andra dagen på Ultra var lika grym som första. Vi hade lärt känna två svenskar från dagen innan så vi mötte upp dem där inne på kvällen. Jag träffade även på en killkompis från skolan där, rätt coolt! Vi hade en Sverige flagga med oss så vi lockade till oss en massa svenskar, haha rätt roligt. Även massa andra människor som inte var från Sverige började säga meningar till oss på knackig svenska, haha. Vi lärde även känna några italienare som var sjukt söta och trevliga, men så bra engelska hade de dock inte, haha. Men det går alltid att kommunicera om man vill ;-) 
 
Den här kvällen lyckades vi dock inte hålla ihop så bra. Så jag hängde nästan hela kvällen med Mattias och Simon som jag lärt känna dagen innan, de var där med ett jättestort gäng så jag fick träffa alla, supertrevliga och sköna! Känns som att alla svenskar är skönare utomlands eller har jag fel?! Aja, struntsamma. Jag hade ännu en toppen kväll/natt på Ultra. Sista DJ:n som skulle spela var Hardwell och då blev jag helt galen, han var enastående. Gjorde mig verkligen inte besviken! Jag var kissnödig precis när spelningen skulle börja men Daniela ville inte gå med mig för hon ville inte missa Hardwell för en sekund (haha) så jag fick hålla mig, men det var så värt. Svettades nog bort det när jag dansade som en galning, haha. 
 
När Ultra tog slut vid 4 tog vi taxi hem, då var vi ledsna och trötta. Vilka jäkla minnesvärda dagar vi haft på Ultra, lärt känna underbara människor, dansat, fått höra på grym musik och bara levt. Å vet ni vad? Ultra kostade bara 700 kr, kan ni förstå?! Så otroligt värt! Nästa sommar kommer det säkert kosta runt 2000 om inte mer för att det blev så lyckat i år så alla som var där i år kommer vilja gå igen. Jag kommer lugnt gå nästa år vad det än kostar, bara för att få vara med om samma känsla igen. Tack Ultra för att du förgyllde dessa dagar, veckor, månader och år, jag ler så fort jag tänker på dagarna. Vi ses nästa år! ♥
 
Ja det här är då en restaurang i Split's definition av hamburgare. Hur i hela friden!?!?!? 
 
Robin och Zeyd delade på en stor pizza! 
På väg till stadion, inte så fina lägenhetshus...
Snart framme! 
Snaaaart där, hehe..
Bara "lite" av människorna, det var totalt 65 000 människor där! 
Zeyd och Robin med Sverige flaggan!
När vi kom in, förstå hur vi kände?!?!?!
Massa coola ljuseffekter!
Robin och Zeyd!
Minns inte vem som spelar här?!?!
Söta Ajla!
Så ballt!
Jag och Dzenana, inte så bra ljus dock, haha...
Zeyd och Robin å så någon snubbe i bakgrunden som ser arg ut!
Ajla flippar ur med Sverige flaggan!
Ajla och Daniela!
Vart försvann Zeyd?!?!
Här klättrade Daniela och Malin upp, men precis när de kom upp kom vakterna och tvingade alla att gå ner, haha!
Älskar den här bilden!
Massa folk som dansade på läktaren också!
Någon som hade deckat halv 12, innan Avicii och allt, bra jobbat mannen! Vi försökte dock få honom på fötter som kompensation för bilden vi tog på han, hehe. Vi är inte onda!
Zeyd och någon random snubbe??
Tror någon remix på Macklemore spelades här, då blev jag och Mattias galna! Han älskar Macklemore minst lika mycket som mig =)
Dzenana och Simon!
Simon och Mattias! Bra kvalité va? SKA RAMA IN BILDEN!!!
När Avicii kom!!! HYYYPEEE!!
Denna snubbe kallade vi: "Liraren från Kroatien". Haha, han stod och putade med läpparna hela kvällen!!
Israel täckte över min bild, hehe =) Blev rätt coolt ändå! 
Ultra dag 2. Apan!!
Apan 2!
 
Ja, det var minsann en bildbomb. Det roliga var att det inte var alla bilder jag tog, utan en liten del, hehe. Men lite måste man få hålla för sig själv ;-)