/ Life of Sofie /

Måndag 27 Juli 15| Göteborg, du gjorde oss gott!

Hallå allihopa! Jag är tillbaka!! Haha, var ju inte borta särskilt länge, men ja! Jag har haft världens heeelg och det har varit så kul. Trist bara att vi var där så kort men nästa vistelse blir det definitivt längre! Att resa i Sverige är definitivt underskattat för min del. Jag ska faktiskt ned till södra Sverige denna vecka också, så nu blev det plötsligt mycket resande i Sverige från ingenting, haha! 
 
I fredag gick planet klockan 3 och jag jobbade till 1, blev väldigt stressigt men vi hann! Fick skjuts av Angelicas mamma så det var jättesnällt. Hade inte ens packat klart när jag kom hem från jobbet så slängde i allt jag kunde tänka på, men blev ändå väldigt lite och hade glömt bort hur mycket som helst, typiskt mig!!! Jag tycker inte om att packa så skjuter fram på det jättelänge varje gång jag åker någonstans, innan Grekland ska jag fan börja packa en och en halv vecka innan så jag inte glömmer något! För då blir man påmind varje dag om något man bör ha med sig! 
 
När vi kom fram tog vi en taxi till hotellet, checkade in och gjorde oss hemmastadda. Linnéa kom även efter en stund då hon redan var i Göteborg. Vi drog sedan till gallerian Nordstan då vi bodde jättenära (vi bodde på Clarion Hotel Post som var riktigt centralt, så nice!) och shoppade. Köpte fina saker! Vi gick sedan hem och fixade oss för att sedan bege oss ut och äta middag. Tror vi hamnade på en restaurang som heter John Scott (?) som var väldigt fullt. Verkade populärt! Jag beställde en hamburgare men den var rätt torr, när man har ätit riktiga burgare blir man alltid rätt kräsen. När vi käkat klart drog vi tillbaka till hotellet, fixade oss lite mer och förade innan vi skulle höja Göteborgs nattklubbstak. Vi hamnade på en nattklubb som heter Excent men den var inte riktigt i vår smak så vi stannade tills ungefär klockan 01.00 innan vi begav oss hemåt och deckade.
 
Vi vaknade vid 09.00, käkade frukost och gjorde oss sedan i ordning för Liseberg!! Jag var så taggad för det, har varit på Liseberg en gång förut men kunde knappt åka något för jag liten och för kort, haha. Liseberg var riktigt bra! Det duggade när vi kom men började ösregna efter några timmar och det var inte kul. Förstörde hela vistelsen. Men vi åkte det mesta! Vi frös typ ihjäl och jag hade en vattenpöl i mina skor, not nice! Men när vi kom hem värmde vi upp oss, handlade lite gott på ICA och fixade oss. Vi käkade sedan middag på hotellets restaurang Norda Bar & Grill. Jag käkade kött med pommes frites, riktigt gott! När vi njutit av vår mat gick vi tillbaka till vårt rum och fixade oss, drack och sjöng till gamla låtar. Riktigt kul! 
 
Vi tog sedan taxi vid halv 12 till en nattklubb som heter Trädgår'n som vi hört är riktigt bra. Å förväntningarna stämde in! Riktigt bra nattklubb, precis i vår smak! DJ'n spelade grym musik och hela stället var precis som vi ville ha det. Vi var där till ungefär 03.00 och åkte sedan hem. Vi lyckades äntligen få tag på en taxi efter en oförskämd jävel. Resan från hissen till vårt rum var också riktigt roligt, pik till Olivia, haha!!! 
 
När vi vaknade 09.30 var vi inte pigga och alerta kan jag säga er. Vi käkade frukost, packade ihop det sista och checkade ut men lämnade väskorna på hotellet. Vi fikade på Espresso House för att döda tid. Vi kom tillbaka vid 1, då lämnade Linnéa oss och vid halv 2 var vår taxi där. Vi åkte till Landvetter, checkade in och tittade runt. Intressant att de hade både inrikesflyg och utrikesflyg på samma ställe! Presenterade Joe & The Juice till tjejerna, att de aldrig käkat där inne och spanat in de snygga hunkarrna ;-) De gillade det så jag gjorde mitt! 
 
När vi landade hämtade mamma oss och körde hem oss alla, tacksam för en snäll mamma! När jag kom hem duschade jag, packade upp lite grann och bara var dötrött. La mig liksom vid 20.00 och sov ända fram till 06.00, tog igen en hel helgs sömn! Men det var det värt! Så fantastiskt kul vi har haft, så mycket minnen som skapats! Ser fram emot nästa äventyr som det alls inte är lång tid till =) 
 
Nu ska jag fortsätta städa undan från min väska och sedan träffa Stina! Den kvinnan har jag inte sett på evigheter, ska bli jättekul! Ha det så bra peeps, puss på er! ♥
 
Käk på MAX innan avgång! 
Plattade Angelicas hår! 
Olivia och Emelie spårade, haha! 
Jag och mitt hjärta! 
Inne på Excent! 
Traskar hem i natten.
På med våra smurfblåa regnponchos! 
Söta smurfar! 
Grisig mat på Liseberg! 
Inne på Norda Bar & Grill.
Mycket bättre mat ;-) 
Jag och fina Emelie! 
Jag och Ollepolle ♥
I kön till Trädgår'n.
Inne på Trädgår'n.
Igår, helt utmattade och redo att komma hem till sängen.
Joe & The Juice's avocadomacka är gudomligt god!