/ Life of Sofie /

Fredag 30 Oktober 15| Fin månad

Hallå allesammans! Allt bra med er? Har haft en otroligt fullspäckad vecka med massa roliga aktiviteter, jösses vad kul jag har haft med mina älskade kusiner! Som sagt, suger att inte få vara nära ens älskade. Ibland kan jag tycka det är jobbigt att ha så många kusiner, kompisar och släktingar för att alla är så underbara och man vill vara med dem ständigt men det går inte på grund av distansen, fyfan. Förstå hur bra om alla man älskade bodde i samma område så hade man tid för dem? Tog inte mer än en månad innan man sågs liksom. Då hade man inte haft den ångesten, att henne måste jag besöka, han också. Samtidigt som jag vill besöka mina mostrar i USA vill jag till Australien och hälsa på mina släktingar där, pengar och tid finns liksom inte för allt? 
 
Nej, nu börjar jag bli lite deppig, byter ämne! Veckan har i alla fall varit jätterolig! Har umgåtts med mina kusiner och bara njutit av tiden tillsammans. Vi har käkat ute, myst till filmer, haft besök av Daniel och hans söta lilla Emilia. I onsdags kväll var vi på musikal, jag, min kusin Maria och syrran. Vi mötte min farbror och hans sambo på baren innan föreställningen. Vi skulle se på "Kristina från Duvemåla" med musik från Benny Andersson. Librettot av Björn Ulvaeus är baserat på Vilhelm Mobergs utvandrarsvit. 
 
Vilken musikal, jag var mållös hela tiden under föreställningen och kunde känna rysningarna gå genom kroppen. Det var inte särskilt mycket rekvisita som användes men skådespelarna och sångerna var alldeles enastående och framförde så mycket känslor så det behövdes inte. Min farbror och hans sambo har varit på "Kristina från Duvemåla" cirkus fyra gånger tidigare (självklart andra skådespelare och andra uppsättningar) och jag förstår precis! För jag ville bara se musikalen om igen när den var slut. Väldigt emotionell föreställning med så mycket budskap, tyckte jag såg mycket mellan raderna också, lite undangömt. Summan av kardemumman, se den! Ni kommer icke ångra er! 
 
Igår så skjutsade jag mina kusiner till flygplatsen efter en rolig vecka! Förhoppningsvis kan jag åka ned till dem snart! Lite senare under dagen gjorde jag min sjunde hårlaserbehandling! Längtar verkligen tills skiten är över. Träffade sedan Emma så åkte vi till Väsby C där vi strosade runt. Emma handlade lite men jag satte band på mig själv och höll mig borta, haha. När jag kom hem fick vi gäster så fikade lite med dem och var social fastän jag var galet trött. 
 
Idag så har jag varit hemma och städat. Träffade sedan Amber vid halv 3 och så käkade vi lunch tillsammans och smed planer. Vi har så mycket på gång! Åååååh kan inte bärga mig!!! Mer om det senare! Nu måste jag avrunda här och städa lite mer innan jag beger mig till min farbror på middag. Vilken fin fredag! 
 
Ha det så bra peeps så hörs vi imorgon, puss! ♥
 
Besök på Bistron är ett krav när kusinerna kommer! 
Mitt fina Stockholm! 
Lite snaps under föreställningen, svårt att få bra bilder med det starka ljuset från rampljuset.
Lunch!