/ Kändisar /

Tim Bergling Avicii ♥

Som resten av världen igår drabbades jag av en jättetragisk nyhet. Den folkkära DJ:n Avicii hade avlidit under eftermiddagen och det var så svårt att ta in. Det är underligt hur en person som man inte kände personligen kan få en att bli så oerhört ledsen av dennes bortgång, men samtidigt förstår man. För mig personligen är det många konstnärer/artister som hjälper mig sätta ord på saker och ting när man själv inte kan eller förstår. Minnen som kan kopplas till låtar. Jag kommer aldrig glömma när jag fick se Avicii för första gången, på min första festival ULTRA i Kroatien, det var helt fantastiskt. Han hade precis några singlar som sedan kom i hans album True och hela arenan hoppade och sjöng. Du kunde känna all eufori i luften och det var en helt jävla underbar kväll. Samtidigt var det så coolt att stå där som svensk och veta att man delade samma nationalitet. Till dig Tim som bara människa, tack för du delade med din musikaliska talang och att du gjorde jorden till en bättre plats. Jag vill våga säga att du var en av de största symbolerna för oss 90-talister och jag tackar dig ödmjukast. Mina kondoleanser går till dina nära och kära, må ni finna det ljuset ni behöver så småningom ♥
 
urklipp ur en film från hans konsert