/ Life of Sofie /

KORT SKOLDAG!

Vi har en särskild vecka denna vecka och den heter Måbra veckan, vi har fått gjort massor med grejer och så, det har varit rätt kul fakitskt. Men idag så skulle vi ha sexualundervisnig, hahah. Det var inte kul alls, sen vid halv elva drog jag hem till mig och fixa mig lite sen så skulle jag till Central skolan, för vi skulle ha TRIVAS idag. För er som inte vet vad TRIVAS står för, så nu kan jag berätta. T står för Trygghet, R för Respekt, I för Inflytande, V för Värderingar, A för Ansvar och S för Självkänsla. Idag var dett rätt så intressant, det var två tjejer som heter Jessica och Linda, dom skulle berätta om alkohol och massa andra droger. Dom berätta hur det där med Jesper Jakobsson hände, vila i frid. Sen så berätta våran ledare Carina om att hon varit på en föreläsning och då berättade dom hur alkohol påverkar och han som höll föreläsningen berättade om en kille, kommer inte ihåg vad han hette, vi säger att han heter Jonas. Jonas var ute vid stationen eller kommer inte ihåg riktigt och så ser han ett gäng stå lite längre fram och han råkar stöta på en av dom och han säger genast förlåt, för att han råka knuffa honom. Men den killen som blev knuffad, var ju full och vart så himla påverkad, så han blev arg fast Jonas sa förlåt så han följde efter honom och sparka honom rakt i nacken så han ramla och dog. Det var så hemskt, att en sån grej kan hända. Och den där killen som var påverkad visste ju inte vad han hade gjort! Men det var intressant att höra men samtidigt hemskt. Efter TRIVAS gick jag hem och nu sitter jag här och väntar på att Theresa ska sluta, sen ska vi vara med några. Chiao <3